شناسه خبر:80651
1402/12/24 11:52:43

سپهرغرب-گروه خبر:فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه جرایم اینترنتی امسال نسبت به سال‌های گذشته 63 درصد افزایش وقوع را شاهد بودیم، گفت: در این حوزه نزدیک به 50 درصد افزایش کشفیات را نسبت به سال گذشته داشتیم.

 
 
سردار سلمان امیری ظهر روز گذشته در نشست خبری در مقر فرماندهی انتظامی پیرامون برنامه‌های پلیس در ایام نوروز سخن گفت و اظهار کرد: خوشبختانه تعامل موجود در استان باعث شده همدان رتبه‌های متعدد و در برخی بخش‌ها رتبه‌های اول را در کشور کسب کند که می‌توان به رتبه اول رضایتمندی مردم از پلیس اشاره کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در راستای اعتلای کشور اقدامات مؤثری صورت گرفته که حال ایران در جهان می‌درخشد و همسویی و اتحاد دشمن علیه ما راه به جایی نبرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه ضمن تعامل و همکاری موجود طی سالی که گذشت در استان شاهد چالش خاصی نبودیم، گفت: در سال جاری طرح نوروزی پلیس توانست صاحب رتبه شود.

وی با اشاره به تأمین امنیت در عرصه‌های مختلف نظیر نوروز، شب‌های احیا، اربعین حسینی، مراسم دهه فجر و انتخابات از سوی پلیس در سالی که گذشت، افزود: شب گذشته چهارشنبه آخر سال پلیس در کنار مردم نگران آسیب و صدمات بود که متأسفانه آسیب‌هایی را هم شاهد بودیم، اما نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت و احساس کردیم مردم خودمراقب هستند.

سردار امیری از برگزاری طرح نوروزی خبر داد و ابراز کرد: طرح نوروزی ترافیک از 19 اسفندماه آغاز شده و از فردا عملیات نوروزی آغاز می‌شود و نیروهای ما تا چهاردهم نوروز در راه‌های مواصلاتی حضور دارند و کنترل لازم را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ماه رمضان توسط مسئولان ذی‌ربط اندیشیده شده است، گفت: معتقدیم مردم حرمت ماه رمضان را رعایت می‌کنند؛ معدود افرادی اگر مرتکب جرم شوند را هم برنخواهیم تابید و برخورد لازم را خواهیم داشت؛ برای حضور مسافران نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا از مراکز مشخص برای اغذیه استفاده کنند.

فرمانده انتظامی همدان ضمن اینکه از مردم استان خواست در ایام نوروز از اموال خود نگهداری کنند و استفاده از تجهیزات ایمنی را در طول مسیر در خودرو و منزل داشته باشند، عنوان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به‌جد مورد تأکید ما است و امیدواریم شاهد تلفات تصادفات و صدمات نباشیم.

وی با بیان اینکه مردم به‌هیچ‌وجه رمز کارت بانکی را نزد خود نگه ندارند و در اختیار دیگران قرار ندهند و همچنین روی لینک‌های ناشناس در فضای مجازی کلیک نکنند، گفت: ستاد خبری پلیس اقتصادی شماره‌ 096300 را برای اعلام شکایات مردم در حوزه قاچاق کالا، فرار مالیاتی، رباخواری، اختلاس و غیره اختصاص داده است.

سردار امیری با بیان اینکه در سال جاری بیش از یک‌ میلیون و 103 هزار و 131 تماس با مرکز 110 داشتیم که 411 هزار و 344 مورد تماس عملیاتی بود، افزود: بیش از 22 هزار خبر ثبت شده و 36 مورد طرح عملیاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری اقدامات مؤثری در حوزه سرقت و غیره انجام داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همدان شاهد کاهش سرقت‌ها طی امسال نسبت به سال‌های گذشته بودیم که تا تاریخ 21 اسفندماه شاهد کاهش چهار درصدی سرقت‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: 6 درصد سرقت‌های خُرد و یک درصد سرقت‌های مهم نیز در استان کاهش داشته و 10 درصد نیز افزایش کشف وقوع سرقت داشتیم که به حدود 33 درصد رسیده است.

وی از کشف 6 تُن و 458 کیلوگرم مواد مخدر طی امسال خبر داد و افزود: در حوزه هوشمندسازی پلیس اقدامات خاصی صورت می‌گیرد و تقدیر از عملکرد پلیس نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است‌.

سردار امیری با بیان اینکه امسال 20 هزار مورد با مراکز 197 پلیس تماس گرفته شده است، ابراز کرد: خوشبختانه 69 درصد پرونده‌ها در حوزه اختلافات منجر به مصالحه شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز با تمام توان در خدمت مردم هستیم، گفت: امسال هشت درصد افزایش ارزش ریالی کالای قاچاق را داشتیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق 351 میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه قاچاق 10 درصد افزایش دارد، افزود: تعداد متهمان این حوزه یک‌هزار و 395 نفر بوده است.

وی درخصوص طرح مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور نیز بیان کرد: 137 میلیارد تومان ارزش ریالی این‌دسته از کالاهای مکشوفه بوده است.

سردار امیری با بیان اینکه 40 مرحله طرح خودروهای شوتی داشتیم که 622 خودرو توقیف شده و 614 متهم دستگیر شدند، گفت: در حوزه جرایم اینترنتی امسال نسبت به سال‌های گذشته 63 درصد افزایش وقوع را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه جرائم اینترنتی نزدیک به 50 درصد افزایش کشفیات را نسبت به سال گذشته داشتیم، افزود: نسبت به بیشترین جرایم 42 درصد کلاهبرداری اینترنتی بیشترین آمار را داشته و به‌ترتیب برداشت اینترنتی، دسترسی به اطلاعات و مزاحمت تلفنی رتبه‌های بعدی را دارا است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه رتبه اول کاهش تصادفات فوتی را در جاده‌ها طی 6 ماهه ابتدای سال داشتیم و این روند خوشبختانه ادامه دارد، گفت: در 11 ماهه امسال در حوزه تصادفات برون‌شهری 11 درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه درمجموع 6 درصد تصادفات فوتی برون‌شهری و درون‌شهری کاهش داشته است، اظهار کرد: امسال درمجموع میزان آمار فوتی و جرحی تصادفات کاهش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه 88 درصد تصادفات ما در 30 کیلومتری جاده‌ها اتفاق می‌افتد، خواستار رعایت نکات ایمنی شد.

 

شناسه خبر 80651