شناسه خبر:80697
1402/12/26 11:30:28
در نشست خبری مشترک استانداران ایلام و واسط عراق مطرح شدِ:

افزایش تعاملات اقتصادی بین استان‌های ایلام و واسط عراق در اولویت قرار دارد

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: مرز مهران بهترین فرصت اقتصادی بین 2 کشور ایران و عراق را فراهم کرده است و باید از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.

حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در نشست خبری مشترک با استاندار واسط در شهر کوت عراق با تبریک انتصاب مجدد محمد المیاحی به‌عنوان استاندار واسط، اظهار کرد: این سفر با هدف بحث در خصوص تعاملات اقتصادی و هموار کردن بستر برای مراودات و تعاملات بیشتر بین 2 استان واسط و ایلام و همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: استاندار واسط و کشور دوست و همسایه عراق، حُسن همکاری خود را نشان داده‌ است که از مصادیق این همکاری تردد بیش از سه میلیون و 600 هزار زائر از مرز مهران و زرباطیه در ایام اربعین بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران مهم‌ترین مرز زمینی در بین مرزهای 12 گانه زمینی با کشور عراق است، افزود: بیشترین صادرات در بین مرزهای زمینی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: دولت ایران نگاه ویژه‌ای به مرز مهران دارد و این مرز بهترین فرصت اقتصادی برای ایران و عراق است و در بحث صادرات برای 2 کشور بسیار حائز اهمیت و مهم است.

استاندار واسط عراق نیز در این نشست گفت: در بحث زوار و بحث تجاری و تعاملات بیشتر، آمادگی کامل داریم و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها استان واسط را برای تعاملات بیشتر با استان ایلام مهیا کنیم.

"محمدجمیل المیاحی" افزود: تلاش داریم برای تسهیل تردد زوار زیرساخت‌های پایانه جدید در مرز مهران و زرباطیه و زیرساخت‌های پایانه شهابی(مرز تجاری) را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای دایر شدن کنسول‌گری ایلام در واسط و کنسول‌گری واسط در ایلام انجام شده است.

شناسه خبر 80697