شناسه خبر:80796
1402/12/28 11:26:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: پروژه آسفالت مسیر مجتمع گردشگری تفریحی کیان واقع در سد کنگیر شهرستان ایوان با اعتبار 15 میلیارد ریال آغاز شد.

فرزاد شریفی ظهر یکشنبه 27 اسفندماه گفت: عملیات آسفالت راه‌ دسترسی به مجتمع گردشگری کیان واقع در سد کنگیر شهرستان ایوان به طول 600 متر با اعتباری به مبلغ 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.
وی با بیان اینکه با اعتبار تخصیص یافته عملیات بهسازی جاده در حال انجام است، افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ایلام، ادامه داد: این طرح با اشتغال‌زایی مستقیم هشت نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم 12 نفر به بهره‌برداری رسیده و مساحت آن سه هکتار است.
شریفی خاطرنشان کرد: مجتمع توریستی کیان، مجموعه‌ای زیبا با امکانات رفاهی آماده پذیرایی از گردشگران است و این مجتمع که در محدوده دریاچه سد کنگیر واقع شده، علاوه بر دارا بودن مناظر و طبیعت زیبا، مجموعه‌ای ازجمله سویئت‌های اقامتی، آلاچیق، قایق‌های موتوری و… را دارا است.

شناسه خبر 80796