شناسه خبر:80810
1402/12/28 11:52:55

سپهرغرب-گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 22 هزار و 500 مجوز کسب و کار الکترونیکی از ابتدای سال 1401 تاکنون در این استان صادر شد.

«سعید ملااسماعیلی» روز یکشنبه، افزود: بیشترین مجوز صادر شده در این مدت با هفت‌هزار و 800 مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از میان آن چهارهزار و 500 مجوز به صورت کامل ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت برخط صادر شد.

وی ادامه داد: 47هزار مورد درخواست برای مجوزهای کسب و کار از ابتدای سال 1401 تاکنون از استان مرکزی در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اعلام مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار، شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز در این استان در مقابل درخواست‌های صدور مجوز برابر با 92 و 6 دهم درصد و در میان استان‌های با وضعیت خوب (سبز) است.

ملااسماعیلی گفت: بر اساس اطلاعیه منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای سال 1403 دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی نیز باید با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

وی یاد آور شد: بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای زمستان تا 21 اسفند ماه امسال، تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا 2 هزار و 468 مورد معادل چهار و 25 صدم درصد از کل مجوزهای فعال در سراسر استان و با رتبه عملکردی 25 در میان 31 استان است که لازم است دستگاه‌های اجرایی صادر کننده به خصوص اتاق‌های اصناف در این خصوص همکاری لازم را اعمال کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: تمام مجوزهای کسب و کار صادره در کشور از طریق درگاه ملی مجوزها به آدرس WWW.MOJAVEZ.IR صادر می‌شوند که تنها یک فایل الکترونیک دارای شناسه یکتای QR CODE است و افراد با اسکن آن می‌تواند اعتبار و هویت صاحب مجوز آگاهی یابد و مامورین دولتی نیز حق درخواست مجوز فیزیکی از صاحبان کسب و کار ندارند.

 

شناسه خبر 80810