شناسه خبر:80847
1403/1/15 12:30:04

نماینده فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین وظیفه برای اجرای شعار سال بر عهده دولت است که متاسفانه مقررات دست و پا گیر در حوزه تولید و بی‌سر و سامانی درگاه ملی مجوزها و مخالفت‌‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی متقاضیان را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

حسین محمدصالحی با اشاره به شعار سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: قطعا جهش تولید و حمایت جدی از تولیدکنندگان موجب اشتغال و رفع بسیاری از گرفتاری‌های اقتصادی کشور می‌شود و اگر برنامه منسجم و درستی برای شعار سال تبیین شود، پیشرفت خوبی در این عرصه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یعنی روی آوردن مردم به سرمایه‌گذاری در این زمینه و فاصله گرفتن از مصرف تولیدات خارجی که در بسیاری از موارد ضرورت دارد مردم از تولیدات خارجی که بازار را فرا گرفته استفاده نکنند.

نماینده فریدن در مجلس درباره اقداماتی که مجلس باید برای تحقق شعار سال انجام دهد، گفت: مجلس تاکنون قوانین حمایتی به تناسب شعار اقتصادی سال‌های اخیر داشته و مصوب کرده است اما هنوز ضرورت دارد با دقت بیشتر و نظارت دقیق‌تر در این حوزه ورود کند.

محمدصالحی با اشاره به نقش دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: مهمترین وظیفه را دولت در بخش اجرایی این کار دارد که متاسفانه مقررات دست و پا گیر در حوزه تولید و بی سر و سامانی درگاه ملی مجوزها و مخالفت‌‌های گسترده و نا امیدکننده برخی از دستگاه‌های اجرایی متقاضیان تولید را در کوچه‌های بی‌سرانجامی و بلاتکلیفی قرار داده است و تا این روند دردسرساز که در برخی استان‌ها مثل استان اصفهان فراتر از مقررات دولتی و فقط با هدف حفظ منافع حاشیه شهر اصفهان و تامین رفاه و اشتغال مراکز استان از صدور مجوز در سایر مناطق سر باز می‌زنند و عملا مانع سرمایه‌گذاری و توسعه بخش تولید می‌شوند؛ لازم است دولت کارگروهی ویژه بصورت ماهانه در مرکز تشکیل دهد و موارد و درخواست‌های استانی را جدی بررسی کند. ستادهای تسهیل اشتغال استانی همان تکرار رویه‌های قبل است و مشکلی را که حل نکرده‌ هیچ بلکه بر مشکلات و فرصت‌کشی‌ها افزوده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 80847