شناسه خبر:80858
1403/1/15 12:31:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه تحقق شعار سال یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد مدیران است، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در اولویت سال جاری همه مدیران باشد.

حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام با اشاره به اقدام هتاکانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، اظهار کرد: این اقدام که به معنای زیر با گذاشتن تمام خطوط قرمز بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از مردم استان ایلام در تمامی شهرستان‌ها به خاطر برگزاری و حضور در مراسمات سالروز شهادت امام علی (‌ع)، گفت: در روز طبعیت در تمامی شهرستان‌های استان شاهد حضور خیل عظیم مردم در مراسمات عزاداری و سوگواری سال‌روز شهادت امام علی‌ (ع) بودیم که این مهم نشان از ولایت‌مداری، انقلابی بودن و ارزش‌مداری مردم شهیدپرور استان ایلام دارد.

استاندار ایلام تصریح کرد: به گفته فرماندار شهرستان آبدانان حضور مردم در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت علی (ع) بیش از ایام تاسوعا و عاشورا بود که قابل تحسین است و این خود نشان از ولایت‌مداری، پای‌بندی و تعهد مردم عزیز این شهرستان به نظام اسلامی و ارزش‌ها است.

بهرام‌نیا با اشاره به حضور خیل عظیم مردم در مراسم سوگواری سال‌روز شهادت امام علی (ع) در روز طبعیت بسیار، گفت: حضور این خیل جمعیت در مراسم سوگواری سال‌روز شهادت امام علی(ع) ستودنی بود و بار دیگر هجمه‌های دشمنان و معاندان نظام و اسلام، توسط مردم ولایت‌مدار و انقلابی خنثی شد. مردم استان ایلام بار دیگر پای‌بندی خود را به ارزش‌ها به اثبات رساندند.

وی در ادامه با اشاره به تقارن سال جدید با بهار قرآن، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم‌رهبری به‌عنوان شعار سال انتخاب شد، امیدواریم که در سال جدید این شعار و راهبرد نصب‌العین همه مدیران باشد تا آن‌چه مد نظر مقام معظم‌رهبری است عملاً تحقق یابد. در واقع معظم‌له از سال 1390 بر موضوعات اقتصادی تأکید دارند امیدواریم مدیران در راستای تحقق شعار سال بکوشند و خروجی‌ و نتیجه کار، مبین عملکرد موفق ما باشد.

وی عنوان کرد: زمین‌های شهرک صنعتی که مدت دو سال یا بیشتر از زمان ساخت و ساز داده شده به متقاضیان می‌گذرد اما اقدام خاصی انجام نشده، باید خلع ید و به سرمایه‌گذار اهلیت‌دار واگذار شوند.

استاندار ایلام گفت: مطالبه جدی ما و مردم استان، برگرداندن این زمین‌ها است چراکه با وجود متقاضیان زیاد، اکنون مشکل کمبود زمین داریم، اولویت کاری شهرک‌های صنعتی در سال جاری، تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده‌ای باشد که با گذشت بیش از دو سال، اقدامی در آن‌ها انجام نشده و صورت نگرفته است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات خوبی در دستور کار است که امیدواریم اراضی که در دست افراد است و سال‌ها راکد مانده هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: بحث کارخانه سیمان و پتروشیمی دهلران که در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و نیز تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، به‌منظور جلوگیری از هدررفت منابع، باید از اولویت‌های مهم اقدامات اقتصادی در استان باشد.

وی با بیان اینکه تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، نقش مهمی در آب‌رسانی و افزایش اراضی آبی استان دارد، افزود: فاز نخست چهار ایستگاه پمپاژ در سال گذشته و سه ایستگاه دیگر نیز تا نیمه اول‌سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که متوسط عمر پمپاژها حداکثر 19 سال است در جلسه اخیر، وزیر جهاد کشاورزی قول دادند تمام ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی استان ایلام در قالب مولدسازی تأمین اعتبار شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های نفتی 6 هزار میلیارد ریال درآمد نصیب ایلام کرد.

شهریار عباسی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مدیران ارشد استان با انتقال این پرونده‌های مالیاتی اعتبار خوبی نصیب استان شد که بیش از 20درصد بودجه استان را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره با شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، ابراز کرد: وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است که بحث موانع برای مشارکت مردم در اقتصاد را پیگیری و مرتفع کنند.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، جلب اعتماد مردم است که باید همه دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، باید برنامه‌ریزی لازم در استان انجام شود، گفت: تامین زیرساخت‌های لازم در بحث تامین آب، برق، گاز و فیبر نوری سرمایه گذاران پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید در زمینه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید در استان جلو دار باشد، ابراز کرد: باید با دستگاه‌هایی که در زمینه تسهیل در صدور مجوزها و جهش تولید ترک فعل می‌کنند برخورد شود.

عباسی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های قانونی برای حمایت از تولید استفاده شود تا تولید و تثبیت اشتغال تداوم یابد.

وی، به تسهیل کسب و کارهای خرد و خانگی تأکید کرد و گفت: اشتغال‌زایی‌های کوچک باید در دستور کار قرار گیرد و به موازات صنایع تولیدی بزرگ در استان رونق گیرد.

شناسه خبر 80858