شناسه خبر:80892
1403/1/15 16:57:48

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه با همکاری فرمانداران و متولیان امر در استان فراهم شود.

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه استان ایلام، با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص جمع‌آوری و پرداخت زکات فطریه در استان، اظهار کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات فطریه از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه جزئیات نحوه پرداخت و مصارف زکات فطریه بایستی در صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه تبیین فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است، گفت: فضلیت شب‌های قدر معادل، هزار ماه است که این مهربان بودن خداوند متعال را نسبت به بندگان خود را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، روح و جان انسان صیقل داده می‌شود و اوج و عشق و دل‌دادگی انسان به معبود در ماه مبارک رمضان است که نیاز است این موضوع به‌خوبی تبیین شود.

حسنی تأکید کرد: در پایان ماه مبارک رمضان عید فطر است و انسان که در این ماه جسم و جان خود را بیمه کرده در عید فطر فطریه و انفاق می‌دهد و با خداوند معامله می‌کند.

وی اضافه کرد: ان‌شاالله در مسیر الهی و در بحث باید و نبایدهای دین اسلام بسیار مؤثر واقع شویم.

معاون استاندار ایلام با اشاره به شهادت جمعی از سرداران رشید و خستگی‌ناپذیر اسلام در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: شهادت این سرداران که توسط رژیم جعلی اسرائیل، نشان‌دهنده اوج خباثت دشمنان این ملت است.

حسنی با اشاره به اینکه جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل علیه بشریت عبرت‌آموز است، گفت: این جنایت، اوج خباثت آن‌ها را به جهانیان نشان می‌دهد که اخیرا ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در قوانین بین‌المللی جزو خاک کشور محسوب می‌شود را بمباران کرد، با چنین شاخص عملکردی این رژیم جعلی و منحوس، مورد حمایت شیطان بزرگ آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: شهید زاهدی و جمعی از شهدا در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان به شهادت رسیدند و موجب اهتزاز پرچم اسلام شدند.

شناسه خبر 80892