شناسه خبر:80893
1403/1/15 16:55:44

فرمانداری ویژه دهلران گفت: از 23 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین 1403تعداد 99 هزار و 500نفر از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

لطیف صادقی روز چهارشنبه با اشاره به تمهیدات لازم برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان، اظهار کرد: 34 هزار و 384 نفر نیز در این مدت در شهرستان اسکان داده شد.

وی گفت: میزان بازدید از اماکن گردشگری شهرستان امسال نسبت به مشابه سال قبل 44درصد و میزان اسکان هم اسکان هفت درصد افزایش داشته است.

فرماندار ویژه دهلران و رئیس ستاد خدمات سفر در این شهرستان با بیان اینکه علت افزایش بازدیدها، هوای معتدل شهرستان و تنوع جاذبه‌های گردشگری بوده است، افزود: بیشترین بازدیدها از جاذبه‌های شاخص طبیعی مانند مجتمع تفریحی آب‌درمانی سرگرو (آبگرم)، مجتمع تفریحی دویرج، کویر ابوغویر، قلعه باستانی شاخ و اماکن مذهبی شامل امامزاده سیدناصرالدین (ع)، امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده سید فخرالدین (ع) و امامزاده سید ابراهیم قتال (ع) بوده است.

صادقی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در این شهرستان تاکنون 34 هزار و 384 نفر نیز در اماکن اقامتی، بوم‌گردی، هتل‌ها، مهمانسرای ادارات، زاِئرسرای اماکن مذهبی، خانه‌های مسافر و مدارس اسکان داده شده است.

وی یادآور شد: در شهرستان دهلران حدود 400 اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری ثبت شده است.

فرماندار ویژه دهلران به فعالیت چهار واحد بومگردی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: این واحدهای بومگردی در بخش‌های زرین‌آباد، مرکزی و موسیان فعالیت دارند.

شناسه خبر 80893