شناسه خبر:80900
1403/1/15 16:52:08
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

فاز عملیاتی مبارزه با علف هرز «گل زرد» در مزارع گندم قروه آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: عملیات سم‌پاشی و مبارزه با علف هرز «گل زرد» در مزارع آلوده شهرستان قروه آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: عملیات سم‌پاشی و مبارزه با علف هرز «گل زرد» در مزارع آلوده شهرستان قروه آغاز شد.

احمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از مزارع آلوده به علف هرز «گل زرد» منطقه سریش‌آباد شهرستان قروه گفت: هجوم علف هرز «گل زرد» خطری بالقوه برای آسیب به مزارع کشاورزی استان به‌شمار می‌آید.

وی بیان کرد: این علف هرز اگر از سوی کشاورزان جدی گرفته نشود در سال‌های آتی مزارع آن‌ها فاقد استفاده می‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با اختصاص یارانه ویژه برای تهیه سموم ویژه مبارزه با این آفت سعی دارد با مشارکت کشاورزان از مزارع گندم استان کردستان حفاظت کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارتخانه و با توجه به وضعیت مالی کشاورزان استان تصمیم بر آن شده که سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف هرز «گل زرد» به صورت قرضی و اعتباری در اختیار گندم کاران کردستانی قرار گیرد.

احمدی افزود: در اجرای این طرح کشاورزان پس از برداشت محصول و از محل پول گندم فروخته شده خود اقدام به تسویه حساب مبلغ سموم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت حساس استان از لحاظ هجوم علف هرز «گل زرد» و پیرو دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان شاهد فعال شدن قرارگاه استانی مبارزه با علف هرز «گل زرد» است.

گفتنی است، تعدادی از اعضای این قرارگاه با حضور در شهرستان قروه به صورت میدانی از مزارع آلوده این شهرستان بازدید کردند و توصیه‌های عملی و علمی را به کارشناسان و کشاورزان این شهرستان ارائه کردند.

 
 

شناسه خبر 80900