شناسه خبر:81007
1403/1/18 14:46:32

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان طی سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ‌بر 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی از جابه‌جایی بیش از سه میلیون و 428 هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در 12 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ‌بر 20 درصد افزایش داشته است.

آهکی تصریح کرد: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب 387 هزار و 184 مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ‌بر 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ضمن اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی، گفت: علاوه‌بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودروها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

وی افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و درصورت مشاهده به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به‌منظور ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به‌طور مستمر درحال اجرا است.

آهکی همچنین به فعالیت دو هزار و 120 راننده اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این اداره کل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافر بین شهری از طریق سامانه 141 به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.

شناسه خبر 81007