شناسه خبر:81033
1403/1/19 08:06:00

در اواخر اسفندماه موفق شدم در نشستی با سخنرانی آقای «ژیل دووِر»، وی را ببینم. او استاد برجسته حقوق و وکیل فرانسوی حامی ملت و مقاومت فلسطین در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بود که به تهران سفر کرده و با دانشجویان دانشگاه دیدار داشت. نکته جالبی که در صحبت‌هایش مطرح کرد و می‌خواست منتقل شود، این بود که می‌گفت قبل از آنکه به‌عنوان حقوقدان در دانشگاه‌های فرانسه تدریس کند و وکیل شود، شغلش پرستاری بوده است. ژیل گفت باید اقرار کنم که من یک فرانسوی هستم و طبیعی است از کشورم و منافعش دفاع کنم، اما به‌واسطه شغل سابقی که داشتم، می‌فهمم و درک می‌کنم که الان مردم، زنان و کودکان غزه چه می‌کشند و به چه چیز نیاز دارند؛ بنابراین وجدانم قبول نمی‌کند خلاف واقع عمل کنم و سکوت داشته باشم. حتی برخلاف مصالح کشورم باشد، از شما می‌خواهم ما را از حمایت رژیم اسرائیل جدا درنظر بگیرید... اروپا دیگر حامی رژیم اسرائیل نخواهد بود.

اتفاق‌های اخیر هفته گذشته از سخنرانی ترامپ و اشاره وی به پایان یافتن قدرت رژیم اسرائیل در افکار عمومی جهان تا تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم اشغالگر صهیونیستی و طرح شریک قرار دادن کشورهای حامی ارسال‌کننده سلاح به‌عنوان شریک جنایات جنگی در آن محافل، همچنین اظهارات معاون اسبق وزارت امور خارجه انگلیس که باید سیفون اسرائیل را بکشیم، همگی حکایت از یک کنش و واکنش بین‌المللی و چالش‌ها و از طرفی احیای آزادی‌خواهان در غرب است.

آری همان‌طور که شهادت اخیر فرماندهان عزیزمان در سفارت سوریه لرزه‌ای بر قواعد بین‌المللی انداخت تا بیش‌ازپیش حامیان غربی رژیم غاصب را به چالش بکشد و تحلیل زیبای سیدحسن نصرالله که گفت اسرائیل می‌داند که ایران پاسخ خواهد داد، برای همین در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برد و صبر ایران در پاسخ به اسرائیل، یک فشار روانی به صهیونیست‌ها وارد می‌کند. وگرنه پاسخ قطعی است؛ حکایت تغییرات گسترده معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی است که روزبه‌روز ملموس‌تر می‌شود.

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان اشاره فرمودند محاسبات منطقه‌ای، بعد از این حادثه‌ طوفان‌الاقصی تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد؛ آن محاسبات قبلی دیگر وجود ندارد. هم تصمیمات جبهه‌ مقاومت، هم تصمیمات جبهه‌ مقابل ناگزیر تغییر پیدا خواهد کرد؛ کمااینکه تغییر هم پیدا کرده و وضع مقاومت در منطقه وضع دیگری شد و بیشتر از این دگرگون خواهد شد و دشمنان اسلام و دشمنان مقاومت و دشمنان جمهوری اسلامی مجبورند و ناگزیرند که به این تغییرات تن بدهند و بدانند که نمی‌توانند در این منطقه بر جامعه‌ مسلمان حکمروایی و فرمانروایی کنند.

آری، وقتی مرور می‌کنم در یک طرف شهادت بیش از 34 هزار نفر در غزه و شرایط سخت و البته صبورانه مردم غزه را داریم و از طرف دیگر دست نیافتن رژیم غاصب اسرائیل به اهدافش چون آزادی اسرا و نابودی حماس و مهم‌تر سرگردانی از ادامه جنگ یا توقف که هریک بلایی بر سر آنان آمده را می‌بینیم و خودشان به دست خودشان در دام افتاده‌اند، به یاد آیه مقاومت می‌افتم «اِن تنصرا الله، ینصرکم» آری اگر برای خدا در راهی که می‌دانی حق است و موانع وجود دارد، برای رسیدن به حق مقاومت کنی، خداوند خودش یاری می‌کند؛ هر چقدر هم که قوی باشند، شکست در انتظار آنان است و عاقبت پیروزی بوده و این وعده الهی قطعی است. عاقبت این جنگ پیروزی قطعی غزه است، انشاالله.

شناسه خبر 81033