شناسه خبر:81035
1403/1/19 09:22:06

رئیس شورای روستای «چم‌روته» عرب رودبار گفت: مسئولان سد سیمره در خصوص زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی و باغات انار، هیچ هشدار و هماهنگی با کشاورزان منطقه انجام نداده‌اند.

جبار حسینی اظهار کرد: روستاهای منطقه عرب رودبار شهرستان سیروان در منطقه آبریز سد سیمره واقع شده‌اند و طی دو هفته گذشته با بالا آمدن آب روخانه سیمره و حرکت کند آب در ورودی آبریز سد، زمین‌های کشاورزی و باغات کشاورزان غرق شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سد سیمره هشدارهای لازم را به کشاورزان نداده‌اند، بیان کرد: سد سیمره و وزارت نیرو هنوز زمین‌های زراعی ساکنان منطقه را به طور کامل تملک نکرده و از طرفی آبگرفتگی شدید در پهنه گندم‌زارها و باغات، مردم را با مشکل زیادی مواجه کرده است.

این عضو شورای شهرستان سیروان در خصوص درخواست مردم از مسئولان گفت: درخواست ما این است که یک جاده دسترسی در تراز بالا و ارتفاع، برای ساکنان روستاهای مستقر ایجاد شود تا ما بتوانیم در اینجا سکونت کنیم.

حسینی افزود: چند سال پیش در جریان سیل شدید و آبگرفتگی روستای «چم‌شیر»، این روستا توسط مسئولان جابجا شد، جابجایی این روستا به مکان جدید در حالی اتفاق افتاد که تراز ارتفاع روستای جدید هم از تراز روستای ما پایین‌تر است، بنابراین دلیلی ندارد ما که در ارتفاع بالاتری هستیم، جابجا شویم یا منطقه را ترک کنیم.

شناسه خبر 81035