شناسه خبر:81066
1403/1/19 16:19:51

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش 9 درصدی سوخت‌رسانی این منطقه در عرصه تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی در سطح استانی و ملی در سال1402 خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: در راستای تحقق جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی مردم شریف استان از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه سوخت‌رسانی، تأمین انرژی مورد نیاز چرخ‌های اقتصادی کشور به همت مدیران جهادی دولت سیزدهم سرعت بیشتری به خود گرفته است.
وی افزود: در سال 1401 دو میلیارد و 274 میلیون لیتر از انواع فرآورده‌های نفتی از مبادی انبار‌های نفت راهبردی ایثارگران همدان و نوشیجان ملایر به مقاصد مختلف استانی و فرااستانی مصرف ارسال شد که منطقه همدان با توزیع دو میلیارد و 482 میلیون لیتر سوخت در سال 1402، رکورد جدیدی را از خود برجای گذاشت.
این مقام مسئول اضافه کرد: در سالی که گذشت 740 میلیون لیتر بنزین در استان همدان توزیع و به مصرف رسید که در قیاس با میزان توزیع در مدت مشابه سال 1401 شاهد افزایش 13 درصدی میزان مصرف این فرآورده هستیم.
وی همچنین از افزایش 16 درصدی مصرف نفتگاز در سال 1402 نسبت به سال قبل آن خبر داد و یادآور شد: این افزایش مصرف فرآورده نفتگاز بیشتر در بخش حمل‌ونقل بوده و عمدتاً ناشی از افزایش 58 درصدی توزیع نفتگاز با استاندارد یورو 4 در سال قبل نسبت به سال 1401 است.
روستایی درخصوص مصرف در بخش دیگر فرآورده‌های نفتی مایع تصریح کرد: مصرف سوخت‌های نفت سفید و نفتکوره در 12 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1401 به‌ترتیب 52 درصد کاهش و پنج درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول از صرفه‌جویی و کاهش 55 درصدی فروش گاز مایع (lpg) به‌دلیل اجرای طرح توزیع الکترونیکی و اجرای نظام جدید توزیع خبر داد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به وفاق و همدلی موجود در میان مدیران جهادی استان و تأکیدهای دکتر قاسمی‌فرزاد، استاندار محترم همدان بر تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار محوری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اطمینان داد: توسعه زیرساخت‌های تولید کالا و خدمات با شتاب بیشتری در سال جاری در اولویت اجرایی قرار دارد و ما هم به سهم خود پای کار جهش تولید با مشارکت مردم با عرضه کافی و به‌موقع سوخت به تولیدکنندگان هستیم.

شناسه خبر 81066