شناسه خبر:81087
1403/1/20 09:14:51

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان بانه گفت: گفتمان رفع موانع تولید در نگاه و اندیشه مدیران دستگاه‌های اجرایی راهبردی مهم برای تحقق شعار سال با رویکرد جهش تولید با مشارکت مردم است.

احسان درویشی روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اهمیت فلسفه نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مشارکت مردم در تولید و فرآیند توسعه متوازن در این شهرستان از مسائل بسیار حائز اهمیت است.

وی به ظرفیت‌های اقتصاد تجاری و مرزی و طبیعت گردشگری بانه اشاره کرد و افزود: مدیریت مبتنی بر سیستم بروکراسی ضد توسعه است و بازنگری در این نوع نگرش غالب، از رویکرد دولت در شهرستان بانه است.

فرماندار بانه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان با هدف جهش تولید با مشارکت مردم دعوت کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بانه با توجه به ظرفیت مرز رسمی سیرانبند در همجواری با اقلیم کردستان عراق از مزیت‌های زودبازده سرمایه سرمایه‌گذاران است.

درویشی تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌های فرمانداری خواند و یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته بیش از 300 ارباب رجوع، برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه کرده‌اند؛ درحالی مشکل و مطالبه شمار زیادی از این افراد در واحدهای کارشناسی دستگاه‌های اجرایی قابل حل بود.

وی با اشاره نگاه کلان مدیریت عالی استان در توسعه شهرستان ها، ادامه داد: تفویض اختیار مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به مدیران شهرستانی باعث گره گشایی مشکلات و عدم ارجاع پرونده مطالبات اربابان رجوع به مرکز استان می‌شود.

وی به شهروندان بانه‌ای اطمینان داد که تمام راهکارهای علمی و کارشناسی را برای توسعه شهرستان و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مطالعه شده، امکان‌سنجی خواهد شد.

شناسه خبر 81087