شناسه خبر:81090
1403/1/20 09:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی برای اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در این استان انجام شده است، گفت: هم‌اکنون سرویس واگذاری فیبر نوری در دو شهر ایلام و مهران فراهم شده است.

علی کریمی روز یکشنبه اظهار کرد: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور است که در این استان مرزی نیز آغاز شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها، افزود: با شروع این پروژه در استان ایلام، 130 کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده و 220 کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می‌توان گفت در مجموع 350 کیلومتر کابل در 27 شهر ایلام اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال کامل شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد و یادآور شد: اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان 100 مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود.

کریمی یادآور شد: برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهیم.

استان ایلام دارای 12 شهرستان است و ایلام پرجمعیت‌ترین شهرستان استان است.

شناسه خبر 81090