شناسه خبر:81149
1403/1/20 16:35:04

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران از صبح چهارشنبه در بیشتر نقاط آغاز شده و در این رابطه نسبت به سیلابی شدن و آب‌گرفتگی معابر در مناطق مختلف استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

روح‌الله زاهدی روز دوشنبه با بیان اینکه با فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران از صبح چهارشنبه در بیشتر نقاط آغاز شده و در این رابطه نسبت به سیلابی شدن و آب‌گرفتگی معابر در مناطق مختلف استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است، ابراز کرد: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر امروز افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به 50 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

زاهدی افزود: طی امروز و فردا در پی افزایش ابر امکان بارش خفیف و پراکنده باران در پاره‌ای از نقاط استان وجود دارد.

وی بیان کرد: در پی بارش باران در شامگاه گذشته ایستگاه باران‌سنجی سرکان با 10 میلی‌متر بیشترین بارش و ایستگاه هواشناسی همدان دو میلی‌متر بارش را ثبت کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه به‌تدریج کاهش می‌یابد.

زاهدی گفت: در 24 ساعت گذشته نیمه جنوبی استان با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و گل‌تپه با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به‌ترتیب 22 و هفت درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81149