شناسه خبر:81182
1403/1/22 01:48:24

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: در سال گذشته 6 هزار و 660 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده در سطح استان تبدیل مجاز شدند.

محمد فرهاد با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و 660 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده در سطح استان تبدیل مجاز شده‌اند، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از هدررفت آب و تضییع حقوق شرکت و همچنین رعایت عدالت در حقوق شهروندان و با برنامه‌‌ریزی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده توسط شرکت آبفا استان، تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز محقق شده است.

وی افزود: بیشترین تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز مربوط به شهرستان سنندج با سه هزار و 111 فقره بوده است و پس از آن شهرستان‌های مریوان و بانه به ترتیب با یک‌هزار و 547 فقره و یک‌هزار و 510 فقره تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز بیشترین آمار را در این حوزه داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عمده انشعاب‌های غیرمجاز در نواحی منفصل شهری وجود دارد، تصریح کرد: در صورتی که شهروندان اقدام به تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز کنند، می‌توان درآمد ناشی از آن را برای ایجاد زیرساخت در نواحی منفصل شهری به کار برد که خدمت بزرگی به مردم این مناطق است.

فرهاد تصریح کرد: استان کردستان 1.8 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد 1.3 میلیون نفر در شهرها و 500 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند و در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه آب شرب بهداشتی و سالم به‌صورت پایدار قرار دارند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81182