شناسه خبر:81185
1403/1/22 01:56:35

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ایلام گفت: طی جلسه‌ای باحضور کارشناسان جهاد کشاورزی استان سهمیه سوخت ادوات شامل تراکتور، کمباین، دروگر و سایر ادوات فعال در حوزه کشاورزی تعیین شد.

پرویز ایدون صبح سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه گفت: در راستای برآورد سهمیه سوخت ادوات شامل تراکتور، کمباین، دروگر و سایر ادوات فعال کشاورزی جلسه‌ای باحضور کارشناسان جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات این شرکت برگزار و باتوجه به مقدار سطح زیرکشت، نوع محصول و نوع کشت (آبی و دیم) و سهمیه سوخت به تفکیک هر شهرستان در سال 1403 به صورت فصلی برآورد شد.

وی افزود: نظر به اینکه از ابتدای زمستان سال قبل بر اساس مصوبه کارگروه اصلی قاچاق کالا و ارز استان، سهمیه سوخت بر مبنای سطح زیرکشت مربوط به هر تراکتور برآورد و تحویل می‌شود که شاخص سهمیه سوخت به ازای هر هکتار کشت آبی و دیم برای هر شهرستان تعیین و براساس مقدار سطح زیر کشت مربوط به هر تراکتور سوخت تحویل می‌شود و تراکتورهایی که سطح زیرکشت بیشتری دارند، سهمیه سوخت بیشتری دریافت می‌کنند. بنابراین مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها براساس سطح زیرکشت برای هر تراکتور یا کمباین که به این شرکت اعلام می‌کنند، سهمیه سوخت برای ماشین‌آلات برآورد می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تعیین کننده سهمیه سوخت بر اساس شاخص تعریف شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ایلام یادآور شد: باتوجه به در پیش بودن زمان برداشت محصول کلزا و غلات در استان به ازای هر هکتار آبی و دیم سهمیه سوخت انواع کمباین و دروگر نیز برآورد و محاسبه شده و تراکتوردارانی که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، با تأیید کارشناسان جهاد کشاورزی سوخت مورد نظر آن‌ها در سقف تعیین‌شده آن شهرستان قابل تحویل است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81185