شناسه خبر:81186
1403/1/21 14:57:22

استاندار کرمانشاه تکمیل قطعات 9 و 10 از بزرگراه کربلا را جزو مهمترین اولویت‌های زیرساختی مورد نیاز استان دانست و گفت: قطعه 9 بزرگراه کربلا به طول 16 کیلومتر، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن نیازمند 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هستیم که در صورت تکمیل آن شاهد تسهیل در تردد و کاهش بسیاری از تصادفات خواهیم بود.

محمدطیب صحرایی در نشست وبیناری ستاد اربعین کشور که با حضور وزیر کشور و رییس ستاد اربعین برگزار شد؛ عنوان کرد: تکمیل بزرگراه کربلا نقش مهمی در تردد آسان و ایمن زوار حسینی دارد و در این میان تکمیل قطعه 9 این بزرگراه به طول 16 کیلومتر از اولویت بسیار مهمی برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: جاده برکت به طول حدود 3.5 کلیومتر در سال گذشته در خسروی ساخته شد که در امنیت تردد مسافری و تداوم صادرات نقش بسیار مثبتی داشت و تکمیل آن برای ما بسیار حیاتی است.

صحرایی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سهم خود را از تعهدات مالی در این پروژه، پرداخت کرده است و در صورت پرداخت سهم 400 میلیارد ریالی راه و شهرسازی این مسیر بسیار مهم، امسال به طول کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: روکش آسفالت به طول 210 کیلومتر در شبکه راه‌های اربعین یکی دیگر از اولویت‌های استان است که تلاش می‌کنیم انجام شود.

وی طرح کمربندی شهرستان کنگاور را هم یکی از قطعات مهم بزرگراه کربلا دانست و گفت: ترمیم این کمربندی و مسیر ماهیدشت به اسلام آباد غرب به تسهیل تردد آسان و ایمن زوار از مرزهای خسروی و مهران بسیار کمک می‌کند.

عملیات اجرایی بزرگراه کربلا در حد فاصل اسلام آباد غرب مرز خسروی به طول 125 کیلومتر از سال 1386 آغاز شد و تاکنون حدود 90 کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است که این مسیر به 10 خط تقسیم و کل قطعات جز قطعه 9 و 10 الف، مابقی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه طرح گسترش سایبان‌ها در پایانه مسافری خسروی پس از اربعین همچنان ادامه داشته است و با توجه به گرمای تابستان، تکمیل آن نیازمند پیگیری ویژه ستاد اربعین است.

وی اجرای پارکینگ اضطراری در مسیر اتوبوسی در جنوب شرقی پایانه خسروی یکی دیگر از خواسته‌های ستاد اربعین استان دانست و گفت: اجرای این پروژه مهم به تردد آسان تر زوار عزیز بسیار کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: از 19 نقطه حادثه خیز در مسیرهای اربعینی استان کرمانشاه، 10 نقطه آن رفع شده است و عملیات اجرایی بقیه آن‌ها هم از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است ولی تکمیل آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است.

صحرایی ادامه داد: همچنین برای ایجاد ایمنی بیشتر راه‌های اربعینی نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار هستیم تا زوار با امنیت بیشتری این مسیر را طی کنند.

وی همچنین تاکید کرد: مرز سومار محل مناسبی برای عبور تجهیزات موکب‌های اربعین است و در صورت فراهم کردن تجهیزات و زیرساخت‌های مناسب می‌تواند یاری دهنده خوبی برای مرزهای خسروی و مهران باشد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اقبال بسیار گسترده زوار حسینی در اربعین سال گذشته برای تردد از مرز خسروی، پیش بینی می‌شود امسال هم شاهد اقبال بیشتر و گسترده تر زوار حسینی برای تردد از طریق مرز خسروی باشیم.

وی افزود: با توجه به این شرایط ویژه مرز تقاضا داریم تخصیص‌های این حوزه به صورت حداکثری و در همین ابتدای کار داده شود تا شاهد بازدهی و اثربخشی بیشتری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و مدیریت شرایط از هم اکنون باشیم.

شناسه خبر 81186