شناسه خبر:81189
1403/1/22 02:01:06

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: جشن بزرگ هزاردف ٣١ فروردین‌ جاری در روستای گردشگری پالنگان واقع در محدوده پایگاه میراث‌ جهانی منظر فرهنگی هورامان کردستان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد، در چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم باشکوه هزاردف پالنگان در محل فرمانداری کامیاران اظهار کرد: مراسم هزاردف یکی از زیباترین آداب و رسوم این روستای تاریخی است که هرساله با شکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین فرهنگی، به‌عنوان یک میراث آئینی و معنوی، امسال در آخرین جمعه فروردین‌ماه با حضور گروه‌های مختلف دف‌نوازی و هنری در روستای گردشگری پالنگان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان عنوان کرد: برگزاری مطلوب آئین هزار دف کردستان نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

مهرزاد، بیان کرد: سازمان جهانی جهانگردی سال گذشته هشت روستای ایران را برای انتخاب روستای جهانی گردشگری انتخاب کرده بود که روستای پالنگان ازجمله روستاهای منتخب بود که شرایط لازم را داشت.

وی، با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده هشت روستای منتخب کشور نهایی می‌شود، عنوان کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی برخوردار است اما دارای نقایص و مشکلاتی است که باید برطرف شود و تمام توان خود را برای فراهم نمودن شرایط جهت انتخاب این روستای تاریخی به‌‌کار ببریم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81189