شناسه خبر:81193
1403/1/22 02:09:31
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج:

دومین جشنواره ملی و فراملی عکاسی در سنندج برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج از برگزاری دومین جشنواره ملی و فراملی عکاسی به مناسبت هفته سنه در سنندج خبر داد وگفت: این جشنواره با حضور 35 عکاس مطرح ایران،عراق و ترکیه برگزار می‌شود.

سه‌رکوت نجفی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت 6 اردیبهشت ماه روز سنه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تقویم محلی 6 اردیبهشت ماه به نام روز سنه نام‌گذاری شده است سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت این روز ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تدوین و همزمان با هفته سنه در این شهر برگزار می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است.

به گفته نجفی، این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عکاسانی از کشورهای ترکیه و عراق نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت، اعلام کرد: عکاس مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره می‌توانند رزومه خود را از امروز تا 27 فرودین به دبیرخانه جشنواره به آدرس sanandajphotoroshdfestival@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر در صورت نیاز با شماره 09926692991 تماس حاصل کنند.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 35 نفر که بهترین رزومه را داشته باشند، انتخاب و برای شرکت در جشنواره مهمان سنندج خواهند بود و در طول یک هفته اقدام به عکاسی خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه این 35 عکاس منتخب باید در بازه زمانی 6 تا 12 اردبیهشت هفته سنه در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، گفت: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

نجفی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج، معاون معاونت توسعه مدیریت منابع شهرداری سنندج، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج و دبیر دومین جشنواره ملی عکس از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

گفتنی است؛ قدمت سنندج به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، این شهر بر اثر تحولات سیاسی مانند جنگ‌های متعدد و همچنین حوادث طبیعی نظیر زلزله چندین بار آسیب دیده و در سال 1046 قمری باز تأسیس شده است.

برابر اسناد موجود، شهر سنندج در تاریخ 30 ذیقعده 1046 قمری مصادف با ششم اردیبهشت 1016 شمسی به فرمان سلیمان خان اردلان احداث شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81193