شناسه خبر:81196
1403/1/21 17:45:35

فرماندار فامنین اظهار کرد: شهرستان فامنین می‌تواند در تولید اسباب‌بازی، میوه خشک، خیاطی، لبنیات و تولید ادوات کشاورزی آزمونه (پایلوت) استان باشد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری فامنین، سیدروح‌الله حسینی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فامنین با بیان اینکه طی سال گذشته 10 جلسه اصلی و 13 جلسه فرعی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان برگزار شده است، گفت: یک‌هزار و 60 مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و در سطح شهرستان 394 مجوز مشاغل خانگی، 363 مجوز مستقل و 31 مورد مجوز پشتیبان صادر شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع گوناگون در سطح شهرستان پرداخت شده و 669 طرح از این تسهیلات با اعتباری افزون‌بر 103 میلیارد و 580 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

فرماندار فامنین اضافه کرد: اعتبارات مشاغل خانگی نسبت به اعتبار اختصاص‌یافته به شهرستان 133 درصد معادل 13 میلیارد و 615 میلیون تومان رشد داشته که توسط دستگاه‌ها پرداخت شده است.

حسینی تصریح کرد: رؤسای ادارات شهرستان باید سیاست‌ها و شرح وظایف خود را در زمینه اشتغال مشخص کنند و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: امیدواریم این نام‌گذاری برای ما چراغ راهی باشد تا در مسیر شعار سال که تنها راه برون‌رفت از مشکلات است، حرکت کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: شهرستان فامنین می‌تواند در تولید اسباب‌بازی، میوه خشک، خیاطی، لبنیات و تولید ادوات کشاورزی آزمونه (پایلوت) استان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: حرکت‌های خوبی در سطح شهرستان فامنین با اهتمام و حمایت فرماندار از کسب‌وکارها در حوزه اشتغال انجام شده است.

یوسف شعبانی افزود: اولویت نخست کسب‌وکار در سال‌ جاری اشتغال فارغ‌التحصیلان است که 43 درصد از اعتبارات پرداختی هر شهرستان باید به سمت این قشر سوق داده شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم ایجاد فرصت‌های شغلی کارفرمایی در سطح شهرستان است و اولویت کار باید حمایت از طرح‌های کارفرمایی باشد که به‌علت پایداری، تعداد و اشتغال بیشتر، اثرگذاری بیشتری نسبت به مشاغل مستقل دارند.

شعبانی اضافه کرد: تعامل این اداره‌ کل و کارگروه‌های اشتغال در سه محور برای تحقق شعار سال در سطح استان و شهرستان انجام خواهد شد که نخستین محور اشتغال به‌منظور توسعه و تولید، دومین محور تعاون برای پای کار آوردن مردم برای فعالیت‌های اقتصادی و سومین محور صیانت از نیروی کار و پایداری اشتغال ایجادشده است؛ البته واجب‌تر از ایجاد شغل، حفظ وضعیت موجود خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سال‌ جاری باید 25 درصد هزینه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی استان و شهرستان به سمت تعاونی‌ها سوق داده شود.

در پایان این جلسه از رؤسای ادارات و رؤسای برخی بانک‌ها به‌علت پیگیری مسائل مربوط به اشتغال و پرداخت تسهیلات در شهرستان تقدیر به عمل آمد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81196