شناسه خبر:81202
1403/1/21 17:59:32

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: طرح سامان‌دهی نانوایی‌های شهر همدان که از سال قبل شروع شد، در سال جاری با اولویت حل مشکل نانوایی‌ها در مناطق بالای شهر اجرا می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر روز سه‌شنبه در نخستین کارگروه آرد و نان شهرستان همدان اظهار کرد: در سال جاری همکاری شهرداری در حل مشکل نانوایی‌های مناطق بالای شهر ضرورت دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مجوز نانوایی جدید نداشتیم، اما با انتقال نانوایی‌ها سعی شد مناطقی که نانوایی ندارند، مشکلشان حل شود و یک نمونه آن نانوایی دانشگاه بود که بعد از 10 سال مسئله حل شد و روزی پنج تا هفت هزار نان توزیع می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان یادآور شد: مجوز پخت 700 هزار نان برای 27 اداره دولتی و بخش خصوصی صادر شد و برای مناسبت‌های مختلف هیچ مشکلی وجود نداشت.

ربانی‌مهر اضافه کرد: در عید امسال نانوایی‌ها با برنامه‌ریزی مطلوب اتحادیه، زمان‌بندی و کشیک مناسب، عملکرد قابل قبولی داشتند که باید از همه آن‌ها قدردانی کرد.

در این جلسه در مورد مهم‌ترین مسائل و مشکلات نانوایی‌ها بحث و بررسی شد.

در پایان این جلسه از بهرامی، نانوای فعال شهر همدان که در روز قدس برای کمک به مردم غزه و آزادسازی قدس نان نذری رایگان به شهروندان می‌داد با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار، بخشدار شرا، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس اتحادیه نانوایان همدان قدردانی شد.

سال گذشته به ابتکار کارگروه آرد و نان برای نانوایی‌هایی که تخلف نداشته و شهروندان از عملکرد آن‌ها رضایت داشتند، بنر قدردانی از طرف کارگروه در محل نانوایی نصب شد تا در کنار برخورد قانونی با نانوایان متخلف، نانوایی‌های فعال شهر همدان نیز تشویق شوند.

استان همدان درمجموع دارای حدود دو هزار واحد نانوایی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81202