شناسه خبر:81266
1403/1/26 12:11:42

استاندار کرمانشاه با یادآوری مزیت‌های نسبی منطقه آزاد قصر شیرین در مرز این استان غرب ایران با کشور عراق گفت که نگاه ترکیبی اقتصادی موجب تحول بنیادی در سطح منطقه و تاثیر مثبت آن بر تجارت و بازار غرب آسیا و حتی جهان می‌شود.

محمد طیب صحرایی  در مراسم معارفه مدیر عامل منطقه آزاد تجاری - اقتصادی قصر شیرین تصریح کرد: این خطه زرخیز غرب استان کرمانشاه که از گذشته دور تاکنون با ۲ بخش عربی و کردی عراق ارتباط تجاری و ترانزیتی دارد نیازمند نگاه ویژه و در عین حال ترکیبی است تا متناسب با فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه جهش اقتصادی (در غرب آسیا) ایجاد کند.

وی خطاب به مسوولان اقتصادی حاضر در جلسه و با تاکید بر اینکه برای راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم؛ خواستار اجرای برنامه های دقیق، پایه و اصولی با هم افزایی همه دستگاه ها و بهره مندی از دانشگاه ها شد و گفت: منطقه آزاد قصرشیرین پتانسیل تبدیل به یک منطقه بین المللی موفق حتی در سطح جهان را دارد.

۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در سطح کشور داریم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم به وجود ۴۸ منطقه آزاد اقتصادی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد سر پنجه های اقتصاد کشور در عرصه ملی و جهانی هستند و به همه مردم ایران تعلق دارند و در این بین قصرشیرین به سبب زیرساخت ها و مزیت های موجود دارای جایگاه ویژه است.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: اختصاص بودجه از محل عوارض مواصلاتی برای توسعه زیرساخت های منطقه آزاد قصرشیرین در سال جاری به تکمیل زیرساخت ها سرعت می دهد.

وی بدون اشاره به جزییات از استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی خواست از محل اعتبارات ملی و استانی نیز به کامل شدن زیرساخت های منطقه آزاد قصرشیرین کمک کنند.

تکمیل زیر ساخت منطقه آزاد قصرشیرین هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

مدیر اجرایی سابق منطقه آزاد قصرشیرین نیز به وسعت هفت هزار و ۲۲۳ هکتاری این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: طرح جامع راه اندازی منطقه آزاد قصر شیرین تدوین و در مراحل پایانی است و بزودی برای تایید به شورای عالی مربوطه فرستاده خواهد شد.

نادر نادری افزود: تاکنون قطعه بندی و تخصیص زمین برای ۱۲۰ نفر سرمایه گذار در منطقه آزاد قصرشیرین فراهم شده است.

وی گفت: تکمیل زیرساخت های منطقه آزاد قصر شیرین شامل آب ، برق، راه، اینترنت و گاز هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

در پایان این مراسم با تقدیر از از خدمات نادر نادری مدیر اجرایی سابق منطقه آزاد قصرشیرین، یعقوب محمودیان به عنوان مدیر جدید معرفی و کار خود را آغاز کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه در طول افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک خود با ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق دارد.

شناسه خبر 81266