شناسه خبر:81306
1403/1/26 16:17:59
نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان:

مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد، گفت: حوزه علمیه می‌تواند پیش‌قدم و مرکز مطالبه‌گری‌ها در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در جمع مدیر و اساتید حوزه علمیه همدان بر لزوم ارتباط روحانیون با اقشار مختلف مردم تأکید و اظهار کرد: متأسفانه سازوکار مناسبی برای مطالبه‌گری در جامعه مشخص نیست.

وی با بیان اینکه در عرصه مطالبه‌گری حوزه علمیه می‌تواند پیش‌قدم و مرکز مطالبه‌گری‌ها باشد، عنوان کرد: مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد؛ لازم است تا با گفت‌وگو و بررسی شرایط مختلف، سازوکاری مناسب برای مطالبه‌گری پیرو دغدغه‌های مردم طراحی شود.

امام‌جمعه همدان عنوان کرد: نیازمند گفت‌وگو برای مشخص کردن سازوکاری مناسب در عرصه مطالبه‌گری پیرو دغدغه‌های مردم هستیم که این مطالبه‌گری باید نسبت به همه مشکلات و دغدغه‌های مردم در زمینه‌های مختلف و نه یک موضوع خاص باشد.

* برای کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شود

مدیر حوزه علمیه استان همدان نیز از لزوم برنامه‌ریزی منسجم حوزه در سال جدید گفت و عنوان کرد: لازم است تا برنامه‌ریزی برای کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌صورت جدی انجام گیرد، ضمن اینکه طلاب می‌توانند در عرصه مسائل فرهنگی و به‌ویژه کاهش آسیب‌هایی که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم، وارد میدان شوند و به ارائه طرح بپردازند.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی گفت: اساتید نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی و شخصیتی طلاب دارند که باید در کنار برگزاری جلسات دروس حوزوی، توجه جدی به مسائل تهذیبی و اخلاقی آن‌ها داشته و از این مهم غافل نشوند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 81306