شناسه خبر:81311
1403/1/26 16:45:17

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: 746 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز سال گذشته با کنترل و پایش مستمر محورهای استان توسط گشت‌های راهداری در حریم راه‌های همدان شناسایی و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شد. ️

مهرداد آهکی روز یکشنبه با بیان اینکه حریم قانونی راه‌ها جزء خط قرمز راهداری محسوب می‌شود، اظهار کرد: این اداره کل با حکم قضائی با هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله در حریم جاده‌ها و ساخت‌وساز غیر مجاز در حریم راه‌ها به‌شدت برخورد خواهد کرد. ️

وی از هم‌استانی‌ها خواست قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود، ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به گرفتن مجوز‌های لازم اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: علاوه‌بر پایش و کنترل 24 ساعته محورهای استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری، مردم می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت‌وساز غیر مجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها، موارد را از طریق سامانه 141 به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت به رفع مستحدثات غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کنند.

آهکی گفت: در سال گذشته 227 مورد صدور مجوز، 64 مورد صدور اخطار و 142 مورد شناسایی داشتیم و با 746 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد قانونی شد و در ایام تعطیلات عید نوروز 1403 نیز 138 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81311