شناسه خبر:81481
1403/1/30 11:22:29

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

جلال  یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: تا کنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان بیش از ۱۳ هزار تن بوده  که مربوط به سال زراعی  ۱۳۹۸  است اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش، و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵هزار تن نیز گذشت.

وی ضمن اشاره به اینکه  هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کلزا، ما با چالش‌های بزرگی همچون «انگل گل جالیز»  و خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین‌ماه به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما باز به لطف خداوند و تلاشهای همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی  و «جهش تولید با مشارکت مردم» در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی دهلران، یوسفی افزود: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد. با توجه به اینکه کلزا یکی از محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آتی باز هم شاهد این چنین رکورد شکنی‌هایی  در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

شناسه خبر 81481