شناسه خبر:81560
1403/2/1 17:21:59

معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تخلف 454 راننده و 205 شرکت حمل‌ونقل سال گذشته در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات ماده 11 و 12 توسط تیم سه‌نفره شامل مدیرکل راهداری، دایره حقوقی و مسئول انجمن صنفی بررسی شد.

محمد سرگزی روز شنبه با بیان اینکه تخلف 454 راننده و 205 شرکت حمل‌ونقل سال گذشته در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات ماده 11 و 12 توسط تیم سه‌نفره شامل مدیرکل راهداری، دایره حقوقی و مسئول انجمن صنفی بررسی شد، بیان کرد: میزان شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه 141 از رانندگان در سال گذشته افزایشی بوده است، اما بیشتر شکایات واهی و بدون مستندات برای طرح در کمیسیون ماده 11 و 12 است.

وی اضافه کرد: پس از طرح شکایت توسط شهروندان، موضع در اداره اختصاصی حمل کالا، ترانزیت و مسافر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و شاکی حداکثر باید ظرف مدت 72 ساعت مستندات خود را به این اداره کل ارائه دهد؛ برای نمونه یک مسافر شاکی از راننده باید در گام نخست بلیت این سفر را به‌عنوان مدرک تسلیم کند تا مسافرت او توسط این وسیله نقلیه محرز شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: سپس از راننده یا شرکت صنفی دعوت به عمل آمده و تفهیم اتهام می‌شود و شاکی نیز برای دفاع از خود می‌تواند در جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات حضور یابد.

سرگزی تأکید کرد: درصورت اعتراض راننده یا شرکت صنفی به رأی صادره توسط این کمیته سه‌نفره در مدت‌زمان 20 روز تعیین‌شده، پرونده مجدد توسط قاضی دادگستری رسیدگی شده و رأی قاضی درصورت تشدید مجازات، ارائه تخفیف و برائت، قطعی و لازم‌الاجرا است.

وی ادامه داد: عمده مسائل و مواردی که ممکن است مسافری بخواهد در مورد آن نظر دهد یا انتقاد، پیشنهاد و شکایتی را به ثبت برساند، مربوط به توقف‌های طولانی غیر مجاز یا لزوم توقف مناسب برای ادای فرایض دینی است که البته این توقف‌ها بیشتر مواقع به‌صورت منظم انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: این اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندان، تکریم مسافر و ارتقای ایمنی آماده دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظر مسافران است.

سرگزی افزود: این اداره کل برچسب‌هایی با عنوان سامانه نظارت بر عملکرد راننده و ناوگان و پلاک انتظامی خودرو را چاپ کرده و دو نسخه از آن را در اختیار تمامی شرکت‌‌ها و ناوگان مسافری قرار داده است؛ همچنین به شهرستان‌ها ابلاغ شده که این برچسب‌ها را به‌صورت رایگان چاپ کنند و در اختیار شرکت‌ها و ناوگان خود قرار دهند.

وی ابراز کرد: در این برچسب‌ها چهار راه ارتباطی مسافران و ارائه نظرات خود به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اطلاع‌رسانی شده، علاوه‌بر این مسافران می‌توانند مشکلات جاده‌ای پیش‌آمده در مسیر را از طریق راه‌های ارتباطی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان منعکس کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: سامانه و تلفن گویای 141 آماده ثبت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مسافران است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81560