شناسه خبر:81565
1403/2/1 18:07:16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شمار پزشکان متخصص در همه شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: این پزشکان به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی حضور دارند و درحال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

محمدمهدی مجذوبی روز شنبه اظهار کرد: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی اضافه کرد: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌ تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم‌اینک تمام مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: 28 متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برای نخستین‌بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می‌شود؛ همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

مجذوبی گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی اظهار کرد: 34 نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان‌شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش، حلق و بینی، کودکان، رادیولوژی و جراح عمومی به بیماران به‌صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: تا دو سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توان‌بخشی و جراح مغز و اعصاب بی‌بهره بود، اما درحال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

مجذوبی گفت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در دو سال اخیر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: هم‌اینک تمتم خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در دو بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای نخستین‌بار در ملایر علاوه‌بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی، دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت و رادیولوژی پیش‌بینی شده است.

مجذوبی همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباروری، زنان و زایمان و روان‌شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌ توجهی افزایش‌ یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81565