شناسه خبر:81567
1403/2/1 18:22:11

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با توجه به نیاز روزافزون مشتریان به خدمات و سرویس‌های تلفن همراه اول مخابرات، سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال برای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه‌گذاری شد.

آزاد حکمت روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال برای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه‌گذاری شد، اظهار کرد: پروژه‌های اجراشده در حوزه تلفن همراه اول مخابرات شامل ایجاد و راه‌اندازی سایت جدید فول‌فناوری، ارتقای 82 سایت فناوری به 4G، راه‌اندازی باند TD-LTE و راه‌اندازی فناوری 5G در استان است.

وی افزود: 82 سایت تلفن همراه اول در استان به فناوری 4G تجهیز شدند که امکان برقراری ارتباط و ارسال پیام از طریق VOICE و DATA با کیفیت بالاتر را برای مشتریان فراهم آورده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: از 82 سایت ارتقایافته، 64 مورد آن در نقاط روستایی قرار دارد که این آمار بیانگر توجه مخابرات و استراتژی‌های آن به ارائه خدمات یکسان در نقاط شهری و روستایی به‌منظور تحقق کاهش شکاف دیجیتالی است.

وی اضافه کرد: احداث 19 سایت جدید فول‌فناوری تلفن همراه در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سروآباد، کامیاران و سقز از دیگر پروژه‌های مخابرات منطقه در سال گذشته است که 15سایت در نقاط روستایی قرار دارد.

حکمت به ارتقا و تقویت شبکه تلفن همراه اول مخابرات در استان به‌عنوان برنامه‌های دارای اولویت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا در 58 سایت شهری تجهیزات باند TD-LTE نصب و راه‌اندازی شده است که 16 مورد آن در شهرستان سنندج، هفت مورد در سقز، 17 مورد در بانه، 17 مورد مریوان و یک مورد نیز در شهرستان بانه اجرا شده است.

وی به اهمیت ایجاد و راه‌اندازی آخرین نسل تلفن همراه اول 5G در استان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای پروژه‌های زیرساختی و فراهم کردن شرایط لازم برای ارائه این فناوری به مشتریان در دستور کار قرار گرفته است که در اواخر سال گذشته هفت سایت فناوری 5G در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: ارائه سرویس‌های تلفن همراه در سطح کلاس جهانی و همراه با رشد فناوری در استان همواره از اهداف مخابرات است که برای تحقق بیش‌ازپیش آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81567