شناسه خبر:81779
1403/2/6 11:29:47

دویست‌امین روز جنگ جنایتکارانه در نوار غزه درحالی پایان یافته است که رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش ناکام مانده است و امروز در شرایطی به سر می‌برد که نه تنها توان نابود کردن حماس را ندارد، بلکه قادر به آزاد کردن اسرای خود نیست و حملات مقاومت فلسطین نیز همچنان به قوت خود باقی است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (15 مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز وارد دویست و یکمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

با ادامه ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین در نوار غزه شبکه الجزیره پنج دلیل را برای اثبات شکست این رژیم به رهبری کابینه افراطی آن برشمرده است.

**بن‌بست

دویستمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه سه‌شنبه به پایان رسید تا به طولانی‌ترین جنگ علیه نوار غزه از زمان اشغال آن در سال 1967 تبدیل شود.

طبق اذعان رسانه‌های عبری زبان، برخلاف جنگ‌های قبلی رژیم صهیونیستی در دستیابی به مهم‌ترین اهداف ترسیم شده خود در جنگ غزه شکست خورده و به بن‌بست رسیده است.

**شکست‌ناپذیری حماس

نابودی جنبش حماس در غزه مهمترین هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تبلیغ حمله زمینی به این باریکه بود اما با طولانی شدن جنگ کارشناسان صهیونیست به این اجماع رسیده‌اند که تحقق چنین هدفی غیرممکن و محال است.

شکست ناپذیری حماس باعث شد تا مقامات تل‌آویو سقف اهداف خود را پایین آورده و اعلام کنند که هدف از جنگ در غزه «تضمین تهدید نشدن دوباره اسرائیل» است.

**سرنوشت اسرا

ارتش رژیم صهیونیستی به جز اسرایی که در جریان تبادل صورت گرفته طی ماه نوامبر توسط مقاومت آزاد شدند، تا کنون موفق به آزاد کردن هیچ یک از اسرای خود نشده است.

این اتفاق یکی از نشانه‌های شکست اطلاعاتی رژیم اشغالگر و همچنین دلیل استعفای «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر «امان» است.

**موشک‌های القسام

علی‌رغم ورود جنگ به دویست و یکمین روز، اما حملات موشکی و راکتی از داخل نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این باریکه و حتی تل‌آویو متوقف نشده است و هرازچندگاهی حملاتی توسط مقاومت به این شهرک‌ها صورت می‌گیرد.

آخرین حمله طی روزهای گذشته بود که در جریان آن شهرک «سدیروت» هدف قرار گرفته شد و سامانه‌های پر سر و صدای «گنبد آهنین» تنها چند فروند از انها را رهگیری کردند.

**تلفات سنگین

طی این مدت ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

طبق اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، از ابتدای جنگ تا کنون 354 افسر و سرباز و صدها شهرک‌نشین به هلاکت رسیده‌اند.

گزارش‌های آمریکایی درباره نبرد زمینی در نوار غزه نیز حاکی از آن است که از لحظه آغاز نبردهای زمینی تا کنون 260 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 1500 نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81779