شناسه خبر:82243
1403/2/18 15:49:54

فرماندار مریوان با اشاره به اختصاص حدود 20 درصد از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به آموزش و پرورش گفت: با جدیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی جدید را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیل احمدی صبح سه‌شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، جامعه بزرگ فرهنگیان را دارای ارزش و مقام بسیار والایی دانست و اظهار کرد: امروز در جشن شما معلمان عزیز، نظاره‌گر عظمت جامعه فرهنگی و محترم مریوانی خواهیم بود.

وی در ادامه عروج و حرکت فرزندان به سمت قله‌های پیشرفت را مرهون زحمات معلمان دانست و افزود: هرکجا فرزندان ما در مسیری درست و صحیح گام برمی دارند نقش بی‌بدیل معلمان بر همگان هویدا و آشکار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان عنوان کرد: اقتضائات شهر مریوان مبنی بر مهاجرپذیری و میانگین بالاتر از کشوری در مؤلفه رشد جمعیتی زاد و ولد از دلایل به‌وجود آمدن چالش در سرانه فضای آموزشی در شهر مریوان است که البته تمام توجه دولتمردان معطوف به تلاش برای حل این موضوع است.

احمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اختصاص حدود 20 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال 1403 به آموزش و پرورش اضافه کرد: با جدیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی جدید را دنبال خواهیم کرد.

*آموزش و پرورش در انتقال مفاهیم رو به جلو در جامعه نقش دارد

منتخب مردم مریوان و سروآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از زحمات معلمین مریوان، آموزش و پرورش را دستگاه انسان ساز عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش بالاترین اثرگذاری در انتقال مفاهیم و حرکت رو به جلو در جامعه را ایفا می‌کند.

امید کریمیان با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه و لزوم‌افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور گفت: همه مسئولان با همدلی و برنامه‌ریزی در مسیر حل مشکلات فرهنگیان گام بردارند.

وی در ادامه آموزش و پرورش را سرمایه جامعه خطاب کرد و گفت: این دستگاه ثروت ساز واقعی است و به عنوان وکیل مردم، خود را متعهد به پیگیری مطالبات به حق فرهنگیان در سطح ملی می‌دانم.

در این مراسم از معلمان نمونه شهرستان مریوان تجلیل شد.

شناسه خبر 82243