شناسه خبر:82411
1403/2/22 16:47:15

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سند تک برگ مالکیت بنای تاریخی موزه چهارفصل اراک با پیگیری‌ واحد حقوقی به نام این اداره‌کل صادر شد.

«آرش مشعشعی» افزود: سند شش‌دانگ حمام و موزه تاریخی چهارفصل اراک با پیگیری‌ اداره حقوقی به نام این وزارتخانه و اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.

وی بیان کرد: این اداره‌کل در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک برگ کردن و ساماندهی این اسناد اقدام کرده است.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: پیش از این، موزه و حمام تاریخی چهارفصل بدون سند بود که نسبت به تک‌برگ کردن اسناد اقدام شد و همکاری خوبی میان این اداره‌کل و اداره ثبت‌اسناد و املاک استان برای اجرایی شدن موضوع صورت گرفت.

 

مشعشعی، این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها باید همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سند ۲۶ بنای تاریخی استان مرکزی تک برگی شده‌اند، افزود: آثار و بناهای تاریخی با اهدافی چون آزادسازی حریم‌های آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث‌فرهنگی درمی‌آیند.

شناسه خبر 82411