شناسه خبر:82453
1403/2/23 13:05:59

کتابخانه مشارکتی شهید جلیلوند در مرکز درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک با حضور ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی افتتاح شد.

 فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی در آیین افتتاح کتابخانه گفت: گسترش کتابخوانی در بین کارکنان به همراه استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، انجام آموزش‌های مهارت محور و تعلیم و تربیت بر اساس اصول اسلامی موجب رشد و ارتقای پدافند هوایی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم عباس کاظمیان افزود: در مجموعه ارتش، کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور وضعیت مطلوبی دارد و امید است این روند با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: پدافند هوایی ارتش در اراک کارنامه درخشانی دارد و همیشه در صحنه حاضر است و آسمان ایران اسلامی در سایه اقتدار پدافند هوایی در اوج امنیت قرار دارد.

علی گودرزی زاده افزود: امروز کتابخانه فقط مخزن و سالن مطالعه نیست و کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، هنری، اقتصادی و آموزشی مرکزی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیش از ۶۰ خدمت ارایه می‌دهند و عضویت و امانت، تنها یکی از این خدمات است و خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، کودک و نوجوان ارایه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ادامه داد: این اداره کل آماده همکاری مشترک و تقویت برنامه‌های فرهنگی مشترک از جمله مسابقه و جشنواره است و در آموزش و کار تخصصی تلاش می‌شود همکاران ارتش که به اداره کتابخانه می‌پردازند، به طور حرفه‌ای آموزش ببینند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در سطح کوی‌های سازمانی ارتش و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شده است.

گودرزی زاده ادامه داد: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های ارتش با تاکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران ارتش در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسئولان نهاد از کتابخانه‌های ارتش و ارایه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه از دیگر تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه است.

شناسه خبر 82453