شناسه خبر:82529
1403/2/24 17:20:01

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: برای تمام ۹۵ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان نهاوند و همچنین بخش اعظمی از اراضی حریم شهر، سند تک‌برگ صادر شده است.

داریوش عباسی روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حدنگار و صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی این شهرستان، یک‌هزار و ۸۰۰ برگ سند مالکیت تک‌برگ به‌نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن دریافت شده است.

وی گفت: شهرستان نهاوند دارای ۹۵ هزار هکتار منابع طبیعی است که برای تمامی این اراضی طی سال‌های اخیر سند تک‌برگ صادر شده و در اختیار اداره کل امور اقتصادی به‌عنوان نماینده دولت قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: با توجه به اینکه اراضی حاشیه شهر نیز به‌عنوان اموال دولت محسوب می‌شود، سند بخش عمده‌ای از این زمین‌ها دریافت شده و در اختیار اداره مسکن و شهرسازی قرار گرفته تا برای تأمین مسکن شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون کاداستر (حدنگار) و سنددار شدن اراضی اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، گفت: با دریافت اسناد تک‌برگی به‌نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

عباسی افزود: درحال حاضر حدود ۲۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر نهاوند بدون سند مالکیت است که در سال جدید برای این تعداد باقی‌مانده نیز با هماهنگی اداره ثبت اسناد سند مالکیت دولت گرفته می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 82529