شناسه خبر:82577
1403/2/25 15:58:37

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی بیشتر توسط خیرین پیش رفته است، گفت: این بخش برای تقویت و ترویج نیازمند حمایت افراد و نهادهای مرتبط است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز سه‌شنبه در شورای تبلیغ استان همدان که با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تقویت فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت نهادهای مرتبط است، ابراز کرد: در عرصه فعالیت‌های قرآنی از افراد و نهادهایی که انتظار حمایت داشتیم، حمایت لازم را مشاهده نکردیم.

وی با قدردانی از رویکرد خوب سازمان تبلیغات به‌خصوص در برگزاری برنامه‌های عید غدیر، اظهار کرد: این رویکرد جدید در سطح ملی، موجی مناسب را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی و طرح آیه‌های زندگی، سازمان تبلیغات به‌خوبی ورود کرد که باعث رشد فرهنگ قرآنی در کشور شده است.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در بین فعالان فرهنگی صحبت از نگاه تمدنی می‌شود اما باید به موضوعات و دغدغه‌های کف میدان نیز توجه شود، تأکید کرد: توجه به واقعیت‌های موجود ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر نظام جامع فرهنگی نباشد تمدنی هم شکل نمی‌گیرد، اظهار کرد: مساجد و فعالیت فرهنگی در کوتاه‌مدت باید ناظر به واقعیت‌های بیرونی شکل بگیرد که در این راه نیازمند همراهی هیئت‌امناها با امام جماعت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه طلاب دغدغه دینی و جامعه را دارند، افزود: در شرایط فعلی باید کمک کنیم وضع موجود بدتر نشود و با اصلاح آن، سپس به سمت بهبود اوضاع حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: در سطح ملی لازم است اوقاف نسبت به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به تدوین سند قرآنی در استان همدان، یادآور شد: سند قرآنی را باید سندی مظلوم بخوانیم، چراکه حمایت‌های لازم برای اجرای آن در میدان از سوی متولیان صورت نگرفته است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82577