شناسه خبر:82627
1403/2/26 14:51:43
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

نوجوانان کانونی مربی‌یار می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ابراز کرد: با توجه به رویکرد نوجوان‌محوری کانون در سال جاری، نوجوانان کانونی که دارای مهارتی هستند، می‌توانند در تابستان امسال مربی‌یار شوند و در مراکز فعالیت کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: با توجه به رویکرد نوجوان‌محوری کانون در سال جاری، نوجوانان کانونی که دارای مهارتی هستند، می‌توانند در تابستان امسال مربی‌یار شوند و در مراکز فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: نوجوان‌محوری یکی از مهم‌ترین رویکردهای کانون است که ما در استان برنامه‌ریزی را برای جذب مخاطب نوجوان انجام داده‌ایم.

ابراهیمی‌هژیر افزود: تشکیل باشگاه کانون‌یاران در فروردین‌ماه و برگزاری اردوی راویان پیشرفت شروع کار کانون در این راستا بوده است.

وی به تشکیل شورای نخبگان با حضور کارشناسان و اساتید صاحب‌نظر در حوزه نوجوان و خود نوجوانان تصریح کرد و یادآور شد: دومین شورا برگزار شد و در این جلسه نوجوانان درخواست مربیگری داشتند؛ من هم تصمیم گرفتم میدان را برای آن‌ها باز بگذارم که بتوانند در کلاس‌های تابستانی امسال در مراکز فعالیت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: البته باید یک گزینش مقدماتی توسط مربی مسئول مرکز صورت بگیرد و آن‌ها با ضابطه و قوانین کار آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نوجوانان عاشق مسئولیت هستند، اظهار کرد: باید به آن‌ها فرصت داد که با انجام فعالیت‎‎هایشان در خودشان را ثابت کنند؛ این مهم در تقویت عزت نفس بسیار مؤثر بوده و به آن‌ها هویت می‌دهد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در نوجوانان با سپردن کار به آن‌ها باعث می‌شود که نسبت به وظایفی که در اختیار دارند، بی‌تفاوت نبوده و تلاش و کوشش خود را چندبرابر کنند.

وی ادامه داد: وقتی به نوجوان مسئولیتی می‌دهیم، یعنی به او اعتماد کرده‌ایم، پس باید خطاهایش را هم بپذیریم، کاستی‌ها را ببخشیم، فرصت رشد کردن را به او بدهیم و فراموش نکنیم که ما به‌عنوان مربی، والدین و فرد بزرگ‌تر خود نیز روزی نوجوان بوده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: وقتی نوجوان مستعد مربی‌یار شود، باعث ترغیب و تشویق دیگر نوجوانان نیز شده و این خود جذب مخاطب کانون را به همراه دارد و هدف ما هم همین است؛ زیرا کانون متعلق به همه بوده و باید همیشه مراکز کانون شلوغ و پُررفت‌وآمد از کودکان و نوجوانان باشد.

کارشنای علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز از رصد ماه در این هفته خبر داد و گفت: هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم در دنیا بیش از یک قرن است که پاس داشته می‌شود و به‌طور قطع در دنیای امروز برگزاری این رویداد جهانی پُلی بین مردم و منجمان و ترویج علم نجوم خواهد شد.

اعظم کیانی ادامه داد: ایران آسمان تاریک و فوق‌العاده‌ای در بیشتر شهرها و روستاها دارد که باید این پدیده خدادادی را قدر دانست، درحالی که بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از آن برخوردار هستند.

وی افزود: از این ظرفیت خدادادی می‌توان با خلاقیت در جهت ترویج علم، علاقه‌مند کردن و آموزش دادن به کودکان و نوجوانان بهره برد.

کیانی با بیان اینکه نجوم علمی است که در دین اسلام نیز به وجود آن در جهت خداشناسی تأکید شده است، گفت: لازم است که به این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این راستا توسط مسئولان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته نجوم در ایران از تاریخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز ‌شده و تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت؛ ازاین‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با شعار «نجوم ایران همبستگی و تعامل» اقدام به برگزاری برنامه رصد ماه با حضور مربی نجوم کرده است.

کارشنای علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این ویژه‌برنامه نجومی از ساعت 19 تا 21 روز چهارشنبه در همدان، شهرک مدنی، فاز یک مجمتع شهیدمدنی برگزار می‌شود و حضور برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند آزاد است.

شناسه خبر 82627