شناسه خبر:82630
1403/2/26 15:21:19

استاندار مرکزی گفت: بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در شرکت ماشین‌سازی اراک فعال شد و دیگر صنایع این شهر نیز مستعد ایجاد این هنرستان هستند.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه شهدای پالایشگاه شازند در روستای جمال آباد این شهرستان، افزود: رویکرد نظام آموزشی کشور از مدرک گرایی باید به سمت مهارت‌آموزی تغییر کند تا هم بهره‌وری نیروی انسانی بالا رود و هم مشکل اشتغال به صورت زیربنایی حل شود.

وی ادامه داد: باتوجه به نیاز جامعه، دولت هنرستان جوار صنعت را تعریف کرد که آموزش‌های مهارتی با سرعت و کیفیت مناسب‌تری ارائه شود و در استان مرکزی با وجود استقرار صنایع مختلف، این مهم باید بیش از دیگر نقاط کشور مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تربیت نیروی کار ماهر که نیاز اصلی صنایع استان است با راه‌اندازی هنرستان‌ها امکان‌پذیر است و دانش‌آموز پس از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و مهارت آموزی در صورت نیاز واحد تولیدی می‌توانند به عنوان یک نیروی ماهر در همان شرکت مشغول به کار شوند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: با تغییر رویه آموزش و پرورش از مدرک گرایی به مهارت آموزی پیوند واقعی بین این نهاد با اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های جوار صنعت استان مرکزی هزینه شده که در صورت نیاز امکان تخصیص اعتبارات بیشتر نیز وجود دارد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسئله کنکور نیز گفت: ۹۰ درصد، سه هزار صندلی دانشگاه‌های مطرح کشور در اختیار ۲۰ درصد خانواده‌ها قرار دارد زیرا آنان توانسته‌اند از ظرفیت کلاس‌های کنکور بهره‌مند شوند و سایر دانش‌آموزان مناطق محروم امکان تحصیل در این دانشگاه‌ها را ندارند که اصلاح این شرایط باید در دستور کار قرار گیرد.

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: جشن جمع‌آوری مدارس کانکسی و بخاری‌های نفتی در حوزه آموزش و پرورش استان مرکزی در سفر رئیس جمهوری به استان برگزار می‌شود.

 


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82630