شناسه خبر:82637
1403/2/26 18:16:50

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر استان همدان از بهره‌مندی بیش از ۱۱۳ هزار نفر از آموزش‌های هلال‌احمر این استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جمعیت  هلال‌احمر استان همدان، وحید عرفانی اظهار کرد: در سال  گذشته دو هزار و ۲۲۲ دوره آموزش عمومی و تخصصی برای ۱۱۳ هزار و ۲۷۹  نفر از فراگیران در جمعیت هلال‌احمر استان همدان برگزار شده است.

وی افزود: دو هزار و ۱۶۴ دوره آموزشی عمومی و همگانی شامل کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی، آموزش‌های مبتنی بر نیاز محلی و آموزش در خانه‌های هلال، مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه و نیز تولید و انتشار محتوای آموزشی برخط در فضای مجازی برای ۱۱۲  هزار نفر از آحاد مختلف جامعه برگزار شده  است.

عرفانی  ادامه داد: علاوه بر آن طی مدت فوق  برای یک‌هزار و ۲۷۲ نفر از تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر نیز در قالب ۵۸ دوره تخصصی از قبیل مقدماتی امداد و نجات، پیش‌بیمارستانی، جستجو و نجات شهری، حمایت‌های روانی، اصول پیمایش و ناوبری، دسترسی با طناب، مخابرات و ارتباطات رادیویی و فوریت های پزشکی در شرایط اضطرار برگزار شده است.

وی درخصوص دوره‌های ضمن خدمت کارکنان هلال‌احمر استان اضافه کرد: دوره‌های ضمن خدمت متنوعی برای کارکنان این جمعیت در سال گذشته برگزار شده که شامل برگزاری ۹ دوره با حضور بیش از یک‌هزار و ۲۲۱ نفر از همکاران هلال‌احمر استان بوده است.

معاون آموزش و پژوهش هلال‌احمر همدان با اشاره به سایت khadem.ir خانواده آماده در مخاطرات، اظهار کرد: این سایت برای استفاده تمامی اقشار جامعه به‌صورت برخط بوده و امکان صدور مدرک را دارد وآماده ارائه خدمات آموزشی متنوع است.

عرفانی بیان کرد: برگزاری دوره‌های مبتنی بر نیاز محلی، آموزش‌های مناسبتی و ایستگاهی در فضاهای عمومی، دوره‌های آموزشی خانه‌های هلال، دوره‌های آموزشی ویژه اقشار خاص اعم از سربازان و آموزش ویژه مدارس، از دیگر برنامه‌های آموزشی هلال‌احمر به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: دوره‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر به‌صورت مستمر ادامه دارد و هر ارگان یا سازمانی که  متقاضی باشد، آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی را داریم.

عرفانی با بیان اینکه آموزش‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: تولید محتواهای آموزشی با موضوع آموزش‌های همگانی و اختصاصی و انتشار آن در فضاهای عمومی و مجازی، برگزاری دوره‌های مربیگری پایه، کد سه و دوره‌های بازآموزی مربیان پایه و تخصصی برای حفظ آمادگی و ارتقای دانش روز امدادی، از دیگر برنامه‌های این معاونت در  سال جاری است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82637