شناسه خبر:82641
1403/2/26 18:26:21

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یک آزاده دفاع مقدس با کمک سه میلیارد ریالی سه زندانی جرائم غیر عمد را از زندان‌های این استان آزاد کرد.

یداله روحانی‌منش روز چهارشنبه اظهار کرد: افراد آزادشده از زندان شامل یک زندانی زن و دو زندانی مرد هستند که با کمک این آزاده سرافراز به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: مجموع بدهی این افراد ۶ میلیارد ریال بود که به‌واسطه ضمانت، صدور چک و ناتوانی در تأمین آن راهی زندان شده بودند.

روحانی‌منش عنوان کرد: مابقی بدهی زندانیان با گذشت شاکیان، کمک ستاد دیه و پرداخت تسهیلات تأمین و پرداخت شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا اول اردیبهشت‌ماه، ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد با حمایت ستاد دیه استان از حریم زندان‌های استان همدان آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن دهه کرامت، آزادی زندانیان با بدهی کمتر از دو میلیارد ریال آغاز شده است و تعدادی نیز شامل حال این فرصت شده‌اند.

وی یادآوری کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه و با پرداخت دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می‌شوند.

روحانی‌منش اضافه کرد: شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82641