شناسه خبر:82679
1403/2/29 08:15:40

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه تمام امکانات به‌روز شده و آماده ارائه خدمات به گردشگران است، گفت: قایق برقی، محصول دانش‌بنیان ایرانی، واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت و برگزاری جُنگ شادی در ایام پُرگردشگر در مجموعه علیصدر، ازجمله امکانات مهیاشده برای حضور مسافران است.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی :یکی از شگرفت‌ترین و بی‌نظیرترین غارهای آبی جهان که از منابع طبیعی خدادادی بوده و متعلق به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین‌شناسی (۱۳۶ تا ۱۹۰ میلیون سال قبل) بوده و در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال غربی استان همدان و در روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودراهنگ  قرار دارد، غار علیصدر است. این غار یکی از مراکز مهم گردشگری دنیا بوده و از دارایی‌های ارزشمند کشور به حساب می‌آید؛ کشف این پدیده زیبا با کوهنوردی یک همدانی آغاز شد و پس از کشف مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

زمانی که وارد غار علیصدر شوید، با ساخته‌های شگفت‌انگیز و زیبایی روبه‌روخواهید بود که طی چندین هزار سال تشکیل شده‌اند و دیدن این مناظر زیبا به‌گونه‌ای است که شما گذر زمان را در هوای مطلوب آن حس نخواهید کرد.

ساختار طبیعی غار علیصدر باعث شده تا اشکالی به‌صورت طبیعی و بدون دخالت بشر ساخته شوند و سنگ‌ها و قندیل‌هایی که در این غار وجود دارند، به شکل مجسمه‌هایی همانند پنجه عقاب و شیر دوسر درآمده‌اند.

با توجه به اینکه غار علیصدر یکی از مراکز با اهمیت و پُرگردشگر در استان همدان محسوب می‌شود، جهت اطلاع از برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای مسافران در فصل تابستان با کریم ملکی، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ما بزرگ‌ترین هولدینگ غرب کشور هستیم، اظهار کرد: در استان همدان دو مجموعه بزرگ گردشگری داریم که پُرمسافر و پُرمخاطب هستند و افتخار می‌کنیم گردشگران میهمان ما هستند.

کریم ملکی  با اشاره به اینکه مجموعه تفریحی توریستی عباس‌آباد  را داریم که دارای یک فضای عمومی شبیه به پارک است، ابراز کرد: این فضا به‌واسطه چشم‌اندازی که دارد، به بام همدان معروف است.

وی درخصوص مجموعه تفریحی عباس‌آباد توضیح داد: این محل مسیر دسترسی خوبی به مرکز شهر، سایر فضاهای گردشگری همدان مانند گنجنامه و پارک ارم دارد؛ همچنین دارای امکانات خوبی برای همه گردشگران مانند آب‌خوری، سرویس بهداشتی و فضاهای نشستن، رستوران و پارکینگ مناسب است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه امسال به گنجایش پارکینگ‌های این منطقه برای پارک حدود 600 تا 700 خوردو  اضافه  شده است، افزود: این مهم برای تسهیل در پارک ماشین‌ها در مجموعه تفریحی عباس‌آباد است.

* ویلاهای سنگی عباس‌آباد فضایی امن و چشم نواز برای اقامت گردشگران

ملکی با بیان اینکه واحدهای اقامتی یا ویلاهای سنگی عباس‌آباد دیگر ظرفیت این مجموعه است، تأکید کرد: 30 واحد در این محل قرار دارد که برخی یک‌خوابه و برخی دوخوابه و به‌صورت دوبلکس هستند که دارای چشم‌انداز بسیار زیبا در چهار فصل سال بوده و در آن‌ها امکانات رفاهی کامل اعم از سرمایشی و گرمایشی به گردشگران ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر افزود:  مهم‌ترین ویژگی این منطقه امنیتی است که در آن برای اقامت خانواده‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به مجموعه علیصدر، تصریح کرد: این مجموعه نیز در 75 کیلومتری شهر همدان قرار دارد و یک مجتمع تفریحی توریستی مستقل است؛ این غار به‌عنوان شگفت‌انگیز و بزرگ‌ترین غار آبی جهان بوده که قابل قایق‌رانی است و حدود 30 سال می‌شود که مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تمام شرایط لازم برای گردشگران موجود است.

* واحدهای اقامتی  ارزان‌قیمت در مجموعه علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در ادامه افزود: در این محل فضای چادر زدن، نشیمن، رستوران‌های متعدد، سوغات‌سرا، محل نصب چادر، هتل جهانگردی، واحدهای اقامتی  ارزان‌قیمت و دو بازارچه بزرگ که شرکت گردشگری علیصدر در آن منطقه احداث کرده است و در آن‌ها سوغات همدان مانند انگشت‌پیچ و کماج به فروش می‌رسد، وجود دارد.

* تمام امکانات مجموعه علیصدر به‌روز شده

وی تأکید کرد: در پایان سال تمام امکانات ما به‌روز شده و همه خرابی ‌ها و شکستگی‌ها درست شده است؛ مواردی که نیاز بوده نیز برای رفاهیات بیشتر مسافران اضافه شده است.

ملکی با اشاره به اینکه مجموعه یک‌بار در ایام نوروز و بار دیگر در تعطیلات عید فطر مورد استفاده مسافران قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون نیز این مجموعه آماده پذیرایی از گردشگرانی است که در فصل تابستان به همدان سفر خواهند کرد.

* استفاده از قایق برقی، محصول دانش‌بنیان ایرانی در غار علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر به دو اتفاق خوبی که امسال در این مجموعه رقم خورد، پرداخت و افزود: اول آنکه ما در حوزه ناوبری قایق‌های داخل غار علیصدر از یک قایق برقی رونمایی کردیم که به‌صورت آزمایشی به مدت یک ماه داخل غار فعالیت خواهد داشت؛ این محصول توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تهرانی ساخته شده است.

وی اذعان کرد: این قایق  پس از مدت دو سال کار تحقیقاتی ساخته شده و با توجه به شرایط خاص غار علیصدر که هم نباید آلایندگی داشته باشد و دوست‌دار محیط‌زیست باشد و اکوسیستم را نیز حفظ کند، ساخته شده است.

ملکی با عنوان اینکه حدود 10 روز پیش این قایق برقی به همدان منتقل شده و قرار است به مدت یک ماه به‌صورت موقت در این فضا مورد آزمایش قرار بگیرد تا ایرادات احتمالی آن رفع شود، گفت:  درصورت پاسخ مناسب، این قایق در غار مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا همکاران ما و مسافران دیگر مانند سابق نیاز نباشد برای هدایت قایق‌ها رکاب بزنند.

* برگزاری جُنگ شادی در ایام پُرگردشگر

وی دیگر برنامه این مجموعه که برای نخستین‌بار در تعطیلات عید فطر به‌دلیل حضور زیاد مسافران اجرا شد را برگزاری  جُنگ شادی برشمرد و افزود: خوشبختانه این برنامه مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و اجرای آن در سایر ایام نیز ادامه خواهد داشت.

* فروش اینترنتی بلیت در غارعلیصدر از صف‌های طولانی جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه حدود یک‌ونیم سال است که ما فروش اینترنتی بلیت غار را آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: هم‌اکنون می‌توانیم به‌جرأت بگوییم که بخش قابل توجهی از مسافران ما از قبل به‌صورت اینترنتی بلیت تهیه کرده‌اند و ما شاهد صف‌های طولانی و معطلی برای خرید آن نیستیم.

وی افزود: این امر در زمان‌بندی مسافران اثر داشته است و همچنین از به‌وجود آمدن بازار سیاه فروش بلیت توسط افراد سوءاستفاده‌گر نیز جلوگیری کرده که خوشبختانه نتیجه مطلوبی داشته است.

ملکی تأکید کرد: غار علیصدر در ایام نوروز ازنظر میزان گردشگرپذیری در صدر مراکز گردشگری استان قرار داشته است و استاندار همدان توجه ویژه‌ای به آن دارند و می‌طلبد تا هم‌اکنون که در ابتدای فصل گردشگری قرار داریم، بتوانیم خاطره عالی در ذهن مسافران بسازیم.

* از همه بسترها برای تبلیغ نگین گردشگری استان همدان استفاده می‌کنیم

وی در بخش پایانی سخنان خود درخصوص نحوه تبلیغات برای جذب گردشگر در نگین گردشگری استان همدان گفت: برای تبلیغات از بستر فضای مجازی، سایت‌ها، سطح شهر، اماکن گردشگری پُرتردد مانند آرامگاه بوعلی‌سینا و سایر شهرها (با نصب بنر)، استفاده کرده‌ایم.

با توجه به اینکه غار علیصدر یکی از ظرفیت‌های ویژه استان همدان محسوب می‌شود، می‌توان ضمن معرفی این جاذبه ارزشمند، با برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری که در سطح ملی یا حتی جهانی مخاطب دارد، این ظرفیت گردشگری استان را بیش‌ازپیش معرفی کرد.

برای معرفی و افزایش درآمد از گردشگری در استانی همچون همدان که ظرفیت‌های مختلف و منحصربه‌فردی را در خود جای داده است، نیازمند برنامه‌ریزی، شناسایی جامعه هدف و پیگیری مداوم هستیم تا بتوان سهم بیشتری از این صنعت بدون دود برای استان کسب کرد.

یکی از عواملی که موجب ماندگاری گردشگر در شهر خواهد شد، پویایی و نشاط در فضای شهری است؛ اما ما در استان همدان شاهدیم که بازار در ساعات محدود و خاصی باز است و اگر گردشگر در خارج از این ساعات در شهر حضور یابد، نخواهد توانست برخی سوغات همدان را تهیه کند که نیاز است تا در این خصوص شاهد تدبیر برای پویایی بیشتر شهر باشیم.

شناسه خبر 82679