شناسه خبر:82700
1403/2/27 19:36:42

استاندار همدان با اشاره به دستاوردهای علمی و نظامی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بازدارندگی بی‌نظیر امروز حاصل نبوغ فرزندان ایران‌اسلامی است.

روز پنجشنبه همایش بصیرتی معاونان و رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در تالار قرآن همدان برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم بیان کرد: ایران به این اقتدار رسیده که دشمنان جرأت تعرض به خاک آن را ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور با بیان اینکه ارتقای بصیرت دینی و انقلابی و‌ پرورش فکری و معنوی از رویکردهای همیشگی نیروهای مسلح بوده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح عامل تأمین امنیت و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و دفاع از استقلال و هویت دینی و ملی هستند که باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

وی نیروهای مسلح را به‌عنوان بهترین و برگزید‌ه‌ترین اقشار جامعه معرفی کرد که دارای ایمان، معنویت، انگیزه و‌ روحیه ولایی و جهادی هستند و در این مجموعه خدمت می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تأکید بر اینکه این روحیه باید حفظ و تقویت شود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب امام (ره) دستور دادند روحانیون در نیروهای مسلح با عنوان عقیدتی- سیاسی حضور داشته باشند؛ چراکه معنویت رکن رکین ماندگاری نظام اسلامی و بازوهای آن است.

وی معنویت را وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای نظامی دنیا دانست و تشکیل مکتب مقتدر و دارای روحیه جهادی و انقلابی با همراهی نیروهای معتقد در کنار ارتقای توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی را مایه مباهات دانست.

آقاجانپور با اشاره به ساخت کشتی‌های جنگی، جنگنده‌های هوایی و تولید موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد در کشور، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر غلطی از اسرائیل سر بزند، حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم که عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توان نظامی ایران در برخورد با دشمن بود.

وی با بیان اینکه ما به این اقتدار رسیدیم که دشمنان جرأت تعرض به خاک کشور را ندارد نه اینکه نخواهند تعرض کنند، ابراز کرد: آقایی می‌گفت با مذاکره سایه جنگ و تهدید را از سر کشور برداشتیم که البته واقعیت نشان داد آنچه باعث برداشتن تهدید می‌شود، اقتدار در برابر دشمن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه دستاوردهای نظامی و ابراز شگفتی او از تحول در تولیدات نظامی طی یک‌سال، گفت: شکر خدای متعال در اوج اقتدار قرار داریم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری نیروهای مسلح ما دارای دانشمندان و نخبگان و فرهیختگانی است که تولید اقتدار می‌کنند، اذعان کرد: یکی از دانشمندان نخبه ما در نیروهای مسلح شهیدفخری‌زاده بود که بعد از مشاهده مظلومیت مردم ایران در دوران جنگ برای حفظ هویت و عزت کشور به سمت دانش هسته‌ای رفت‌.

آقاجانپور تصریح کرد: شهیدفخری‌زاده با قرآن و نماز شب بسیار مأنوس بود و به گفته خودش بسیاری از یافته‌ها و الهامات او برگرفته از قرآن کریم بود.

وی با بیان اینکه باید حافظ استقلال کشور و ارزش‌های آن باشیم، گفت: دشمن می‌خواهد هویت ما را بگیرد که باید در برابر این توطئه مراقب باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به راه‌اندازی نهضت بزرگ بصیرت‌افزایی در وزارت دفاع، اظهار کرد: ما مفتخریم که می‌توانیم اوامر فرماندهی کل قوا را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما باید مانند سلمان و ابوذر بوده و دارای خانواده‌های مکتبی و معنوی باشند، گفت: بالاترین تقوا و عزت در تبعیت از ولایت است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: نیروهای مسلح زینت ولایت و ضامن تأمین امنیت کشور هستند.

آیت‌الله مصطفی موسوی اصفهانی با بیان اینکه خدا را شاکریم در دوره‌ای که عزت اسلام را به چشم می‌بینیم زندگی می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی با قیام امام خمینی (ره) پیروز شد و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری ادامه و گسترش یافت که در این مسیر همراهی و ایثار شهدا و رزمندگان و نیروهای مسلح را نیز باید ارج نهاد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۷۰ سال کمونیست‌ها شعار می‌دادند که دین افیون ملت‌هاست اما امام راحل اثبات کرد دین عامل عزت و امنیت است، ادامه داد: قدم نخست در ثبات یک نظام و ادامه گفتمان آن حفظ امنیت است که به لطف خدا و ایثار نیروهای مسلح، کشور ما در حوزه امنیت زبانزد است‌.

وی در ادامه با بیان اینکه کارها باید برای رضای خدا و پیشبرد مسئله توحید در جامعه و عزت اسلام و کلمه‌ا لله باشد، جهت‌دهی به این مهم را برعهده حوزه عقیدتی- سیاسی دانست و اضافه کرد: باید بُعد الهی بودن فعالیت‌ها برای ارکان و نیروها تشریح شود‌.

آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: سرباز وطن با ارتقای بصیرت باید به این نقطه برسد که برای رضای خدا و تحقق آرمان‌های اسلام ایثارگر و ازخودگذشته باشد؛ درست مانند رزمندگان و شهدای وطن در هشت سال دفاع مقدس‌.

وی عنوان کرد: با این رویکرد شهدا توانستند علیه دشمن و بلوک شرق و غرب که استقلال کشور و نابودی هویت آن را نشانه رفته بود، به پیروزی برسند.

استاندار همدان نیز با اشاره به دستاوردهای علمی و نظامی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بازدارندگی بی‌نظیر امروز حاصل نبوغ فرزندان ایران‌اسلامی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: پس‌ از پیروزی انقلاب ‌اسلامی با دستور حضرت امام ‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با بهره‌گیری از دانش و نبوغ فرزندان ایران‌اسلامی، به قدرت بازدارندگی رسیدیم.

وی ادامه داد: در نظام طاغوت استفاده از سلاح و ادوات نظامی در اختیار و در راستای اهداف استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی بود.

استاندار همدان تأکید کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سایر زمینه‌ها به‌ویژه حوزه‌های علمی نیز توانسته‌ایم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر مبانی اعتقادی و ارزشی فرزندان نیروهای مسلح نبود، پیشرفت و اراده‌ لازم در رشد شکل نمی‌گرفت.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: نیروهای مسلح در تمام فرازوفرودها با انسجام و اتحاد خاص باعث پیشبرد اهداف نظام مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی و تأمین نظم و امنیت شدند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82700