شناسه خبر:82974
1403/3/5 18:09:35
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان مطرح کرد:

ضرورت اجرای اقدامات ایجابی و اقناعی به‌منظور گسترش حجاب و عفاف

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بر ضرورت اجرای اقدامات ایجابی و اقناعی به‌منظور گسترش حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

علی‌اصغر دریایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تقویت عفت و فضائل اخلاقی در جامعه ضروری است، البته زبان برخورد با کسانی که مغرضانه دنبال برهم زدن فضا و کشف حجاب هستند، باید متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا اجرای اقدامات ایجابی و اقناعی به‌منظور گسترش حجاب و عفاف در استان مورد توجه بوده و برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری دوره‌های لبخند، باور و ریحانه‌ها به‌منظور توانمند کردن بانوان کردستانی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: برگزاری نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی و سه نمایشگاه مد و لباس و جشن یاس نبوی در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان انجام گرفته که تأثیرات خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه همایش مستوره اردلان و بزرگداشت شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از دیگر برنامه‌های استان است که در آینده نزدیک شاهد برگزاری آن‌ها خواهیم بود، عنوان کرد: متأسفانه امروز برخی از دختران و بانوان در جامعه ما بی‌خبر از پشت پرده کشف حجاب به خودآرایی و ارائه پوشش غیر متعارف می‌پردازند در این راستا نیاز به آگاه‌سازی داریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند، از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند؛ اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند، چون خیلی از آن‌ها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند».

این مقام مسئول بر تقویت حجاب و عفاف در سطح جامعه با فعالیت‌های ایجابی تأکید کرد و گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و نتایج بسیار مهمی دارد تا جایی که در بُعد فردی توجه به حجاب و عفاف با سلامت و آرامش روانی جامعه پیوند خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: ثبات نهاد خانواده و فاصله گرفتن از بی‌بند‌وباری‌های اخلاقی در جامعه از دیگر کارکردهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است؛ در این راستا نیازمند همراهی هرچه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

شناسه خبر 82974