شناسه خبر:82992
1403/3/6 13:46:04

فیلم‌های جدید شبکه نمایش دارای یک لاین صدای مستقل هستند که در آن صحنه فیلم برای مخاطبان روشندل شرح داده می‌شود و این گروه از مخاطبان می‌توانند با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون خود، باند صدای دارای شرح صحنه را انتخاب کنند و ارتباط بهتری با فیلم‌ و جزییات آن برقرار کنند. این برای نخستین بار است که در شبکه‌های سیما لاین مستقل صدا برای شرح صحنه فیلم به منظور استفاده روشندلان به کار گرفته می‌شود.

برای اجرای این کار از نظر فنی نیاز بود تا تغییراتی در میکسر صدای اتاق فرمان استودیوی مذکور صورت بگیرد. به این منظور، میکسر صدای (AEQ Forum Ip) که در شبکه نمایش استفاده می­شد برای تست، کانفیگ جدید، راه­اندازی و رفع ایراد فیدر ماژول­ها به لابراتوار صدای اداره کل فنی صدا و تصویر آورده شد و یک میکسر جدید (موقت) جایگزین میکسر فوق شد تا پخش شبکه نمایش بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

میکسر AEQ پس از رفع ایراد سخت‌افزاری فیدر ماژول­ها، تعویض قطعات مربوط به ارتباط پروتکلیMSC با FRC و بروزرسانی جدید توانایی لازم را از نظر فنی برای ارتباط و ایجاد دو کانال زبان مختلف به دست آورد. سپس میکسر صدای آپگرید شده به شبکه نمایش منتقل و پس از نصب، در نهایت ارتباط­های امبدر اصلی و 2 تا رزرو انجام شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 82992