شناسه خبر:83026
1403/3/7 11:21:41

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت الله رئیسی برای ظرفیت‌های کشور اهمیت ویژه‌ای قائل بود و گفت: آیت الله رئیسی معتقد بود که مسائل کشور با ظرفیت‌های موجود قابل حل است، ایشان هیچ گاه از مسائل بین‌المللی غافل نبود اما اداره کشور را هم منوط به مسائل بیرونی نکرد؛ هر مشکلی پیش می‌آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود.

محمد مخبر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخت است که از طرف رئیس جمهور شهیدمان در این مجلس به ایراد سخن بپردازم، بیان کرد: ضمن تبریک به نمایندگان منتخب و افتتاح دوره دوازدهم مجلس شورای این شکرگذاری را به درگاه خداوند داریم که به فرموده رهبر انقلاب « تا ولایت فقیه هست، کشور آسیبی نمی‌بیند»، در این چند روزه به این بیان امام(ره) رسیدیم، شاهد بودیم که کلیدی ترین فرد کشور را از دست دادیم اما مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وقت شروع به کار کردند و فرمایش رهبر انقلاب که گفتند: « هیچ برنامه ای نباید به تأخیر بیفتد» اجرایی شد. جا دارد برای نعمت رهبری و مردمی که گوش به فرمان رهبری هستند، خدا را شکر کنیم.

هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله رئیسی خاطر کرد: در این‌چند سال از نزدیک با شهید رئیسی همراه بودم، این محبوبیتی که امروز در بین مردم غلیان کرده، نشات گرفته از ویژگی‌های شخصیتی ایشان است. ایشان در هر امری رضایت خدا و رهبری را مد نظر قرار می‌دادند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایشان همواره تاکید داشتند که تدابیر رهبر انقلاب نباید بر روی زمین بماند. آیت الله رییسی تمام تلاش خود و دولت را برای عملیاتی کردن تدابیر رهبرانقلاب به کار می‌گرفت.

مخبر با بیان اینکه هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست، اذعان کرد: آیت الله رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می‌کرد؛ ایشان اعتقاد به چارچوب‌های جدی نظام اسلامی داشت و با تمام وجود به ارزش‌های انقلاب و حفظ خطوط قرمز نظام ایمان داشت.

آیت‌الله رئیسی حل مشکلات را منوط به مسائل بیرونی نمی کرد

سرپرست ریاست جمهوری نکته بارز شخصیت شهید رئیسی را روحیه خستگی ناپذیر ایشان توصیف و تصریح کرد: آیت الله رئیسی گاهی از سفرهای سنگین خارجی برمی گشت ساعت 3 بامداد به تهران می‌رسید؛ وقتی به استقبال ایشان می‌رفتیم، می‌گفت می‌توانیم 6 صبح جلسه داشته باشیم؟ وقتی هم که وارد جلسه می‌شد، گزارش‌هایی که برایش نوشته بودم را خوانده بود و به جلسه می‌آمد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت الله رئیسی برای ظرفیت‌های کشور اهمیت ویژه‌ای قائل بود و گفت: آیت الله رئیسی معتقد بود که مسائل کشور با ظرفیت‌های موجود قابل حل است، ایشان هیچ گاه از مسائل بین‌المللی غافل نبود اما اداره کشور را هم منوط به مسائل بیرونی نکرد؛ هر مشکلی پیش می‌آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود.

مخبر مردم‌داری و عشق به مردم را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید رئیسی برشمرد و گفت: آیت‌الله رئیسی به هر سفر استانی که می‌رفت، حتما به یک نقطه بسیار محروم آن منطقه سر می‌زد؛ هر استانی می‌رفت، اولین سؤالش این بود که محروم ترین نقطه این استان کجاست؟ می‌گفتند فلان منطقه است بعد به آقای منصوری می‌گفت قراری بگذاریم و به این نقطه برویم. راحت با مردم تعامل داشت و گفتگو می‌کرد.

افشاگری مخبر از مشکلات عدیده‌ای که دولت سیزدهم در سال‌های آغاز با آن مواجه بود

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت خود بیان کرد: در ابتدای شروع دولت با مشکلات فوق العاده زیادی روبه رو بودیم وضعیت درآمدهایمان در حداقل خود بود؛ فروش نفت در حداقل حالت بود روزی 700 نفر از کرونا فوت می‌کردند؛ همه یادشان هست که چه قدر فوتی کرونا داشتیم؛ بیمار در آی سی یو بود و خانواده اش جرأت نمی کرد از پشت شیشه، بیمارش را ملاقات کند وقتی هم که فوت می‌کرد، 100 متری پیکر متوفی می‌ماندند و با طنابی او را دفن می‌کردند باز نعمت وجود طلبه‌های جهادی به داد مردم رسید و این موضوع را شکستند که متوفیان کرونا با آن وضعیت دفن شوند. بازار تعطیل و مردم مضطرب بودند.

وی با اشاره به وضعیت تورم و عدم دسترسی به پول‌های فروش نفت یادآور شد: همان 300 - 400 هزار بشکه نفتی هم که می‌فروختیم پولش برنمی گشت و ریالش را اینجا خرج می‌کردیم که مسأله تورم هم جای خود دارد. این وضعیت در 1400 را پشت سر گذاشتیم وقتی به 1401 رسیدیم فکر می‌کردیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت چون وضعیت درآمدهایمان سامان گرفته بود و فروش نفت ساماندهی شده بود ذخایرمان که فوق العاده نگران کننده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود فکر می‌کردیم 1401 وضعیت مناسبی داشته باشیم اما در آن سال هم در بین الملل و هم در داخل با حوادث گسترده ای مواجه شدیم و واقعا شرایط سختی برای ما ایجاد کردند. در آذر 1401 متمرکز شدن دشمن روی دو مطلب بود یکی ارز بود و دیگری اینکه به پولهایمان دسترسی پیدا نکنیم. برخی اوقات رئیس بانک مرکزی به کشوری می‌رفت مسأله را حل می‌کرد و صورت جلسه امضا می‌شد و قرارداد می‌بست اما 24 ساعت بعد طرف هایمان به آنجا می‌رفتند و همه را لغو می‌کردند در برخی از این کشورها قرار و مدار گذاشتیم، 24 ساعته رفتند و رئیس بانک مرکزی آن کشور را برکنار کردند.

مخبر با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ساخت مسکن بیان کرد: تاکنون 2 میلیون و 400 هزار واحد را یا زمین داده ایم یا کار ساخت شروع شده، مسکن مهر هم روبه اتمام است؛ حتما تا پایان 4 سال دولت سیزدهم اگر آیت الله رئیسی می‌بود، ساخت 4 میلیون مسکن حتما عملیاتی می‌شد؛ 60 میلیون نفر با قیمت‌های دو سال پیش و اضافه شدن یارانه هایشان از کالابرگ استفاده کردند. اهدای زمین رایگان به سه دهک اول را داشتیم طرح تأمین امنیت غذایی کودکان زیر 5 سال اجرا شد. بیمه رایگان کودکان زیر 7 سال و بیمه سلامت تقریبا اکثر مردم اجرا شد و هر کس بیمه نبود، ثبت نام کردند و این کار انجام شد توسعه بیمارستان‌ها هم اجرا شد. موضوع دیگر احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بود که شاهد رکوردی در این زمینه بودیم.

سرپرست ریاست جمهوری یکی از موفقیت‌های بزرگ آیت‌الله رئیسی را قدرت ارتباط‌گیری و ارتباط عاطفی با سران کشورها مختلف دانست و تصریح کرد: این چند روزی که من با سران کشورهای بزرگ دنیا ارتباطاتی داشتم تعابیری که آنها در تماس تلفنی به من می‌گفتند واقعا تعابیری است که باید کسی 20 یا 30 سال با کسی رفاقت و آمد و شد داشته باشد تا اینگونه از وی یاد شود.

سرپرست ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از سران بزرگ دنیا در این چند روز به من گفت با کاری که با همکاری آقای رئیسی انجام دادیم معادلات قدرت در دنیا جابجا شد و راست هم می‌گفت. کسانی که یک روزی از یک نقطه می‌نشستند و درباره دنیا تصمیم می‌گرفتند و همه موظف بودند عمل کنند اکنون چنین چیزی نیست.

وی عنوان کرد: استمرار نظام اسلامی به یُمن رهبری‌های حضرت امام (ره) در حضرت‌آقا اتفاق افتاد. زمانی که وعده صادق می‌خواست اتفاق بیفتد ایشان مرا صدا کرد و گفت قرار است این اتفاق بیفتد وضعیت ارز، ارزاق و دیگر مسائل ما چگونه خواهد شد البته نه اینکه سوال می‌کرد بلکه می‌دانست فقط می‌خواست با من مروری بکند.

سرپرست ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این کشور یک روزی یک موشک را آزمایش می‌کردند کل بازار کشور به هم می‌ریخت، کل شاخص‌های ما دچار مشکل می‌شد و فریاد همه دولتی‌ها درمی‌آمد که با کاری که شما کردید چه بر سر کشور آوردید؟ اما ما رژیم اشغالگر قدس را می‌زنیم مردم با عدد و رقم‌های شاخص‌هایی که خوابیده‌اند صبح که بیدار می‌شوند همان است، قیمت ارز همان است البته مطلوب نیست اما همان رقم پیش از زدن رژیم اشغالگر است، نقدینگی و تورم هم همان است و بازار هم پُر از مایحتاج مردم است.

وی افزود: این استحکام، استقرار و قدرت چیز عادی نیست بلکه همه به یمن رهبری‌های حضرت آقا و تلاش‌های مخلصانه آیت‌الله رئیسی بود.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه ‌دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سران قوا برگزار شد، در این مراسم بیش از 220 خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83026