شناسه خبر:83096
1403/3/8 15:55:26

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح آبرسانی به ۴۰ روستای این استان آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

«حشمت‌اله عباسی» روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: این طرح در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خنداب، کمیجان و دلیجان در دست اقدام است.

وی توضیح داد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی ادامه داد: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم و بهداشتی است و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، این طرح به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده که تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: اجرای ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب، احداث سه باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب، احداث پنج باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه آب، نصب هشت عدد شیر کنترلی، نصب و تعویض ۸۶۰ فقره انشعاب آب از جمله اقدامات در دست اجرا در راستای آبرسانی به ۴۰ روستای استان مرکزی است.

عباسی خاطرنشان کرد: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاهای کشور یکی از اهداف وزارت نیرو در دولت سیزدهم است و در این راستا روستاها و مناطق مختلف با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور و پراکندگی به منظور آبرسانی، اولویت بندی و روستاها براساس مشکل تامین آب شرب، مشکل کیفی آب شرب و نیز محدودیت درشبکه توزیع طبقه بندی شدند.

شناسه خبر 83096