شناسه خبر:83130
1403/3/9 15:21:30
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان خبر داد:

اختتامیه مسابقات فوتسال و والیبال قهرمان کشوری دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان گفت: مرحله نخست دهمین دوره مسابقات فوتسال و والیبال قهرمان کشوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با عنوان جام شهدای خدمت پایان یافت و طی آن 400 ورزشکار از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نظری در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور فتحی معاون فرهنگی و دانشجویی و تجلی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی گام‌های مؤثری در زمینه آموزش‌های مهارتی برداشته است و براساس آمارهای موجود در سال جاری استقبال از دوره‌های علمی کاربردی بیشتر شده است.

نظری ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی راه حل معضل بزرگ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که این معضل از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز هست.

وی ابراز کرد: دانشگاه علمی کاربردی حتی برای فارغ‌التحصیلان بیکار سایر دانشگاه‌ها هم برنامه دارد که این کار در قالب طرح آباد صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول گفت: دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در محیط واقعی کار تحصیل می‌کند و بعد از فارغ‌التحصیلی نیز خود به یک کارآفرین و یک انسان متخصص و ماهر تبدیل می‌شود؛ از مزایای بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که پذیرش‌ها براساس تضمین اشتغال صورت می‌پذیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور است و با هدف توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی آموزش‌های مهارتی ایجاد شده است که دانش، مهارت و اشتغال، شعار اصلی آن است.

فتحی ابراز امیدواری کرد: دانشجویان در کنار مهارت‌های ورزشی در حوزه درسی نیز تلاش لازم را داشته باشند.

وی بحث تضمین اشتغال را مزیت بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی نامید و افزود: مراکز علمی کاربردی صرفاً موظف به پذیرش دانشجویی هستند که اشتغال او را بعد از فارغ‌التحصیلی تضمین کنند.

فتحی در ادامه توجه ویژه به انجمن‌های علمی را از برنامه‌های این معاونت اعلام کرد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز از میزبان به‌خاطر مدیریت و میزبانی شایسته این دوره از مسابقات تقدیر کرد.

تجلی ادامه داد: بعد از بخش پسران مسابقات دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی از روز چهارشنبه 9 خردادماه آغاز شد.

وی افزود: پس از 6 سال وقفه با یاری خداوند و همراهی مسئولین دانشگاه دهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمان کشوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در خردادماه امسال برگزار شد.

تجلی در ادامه افزود: برگزیدگان این دوره از مسابقات به‌عنوان نماینده دانشگاه در شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور که در اصفهان برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

دهمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی کشور دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدت پنج روز در رشته‌های فوتسال و والیبال در دو گروه پسران، به میزبانی استان همدان برگزار شد و درمجموع 400 ورزشکار در این دوره مسابقات از سراسر کشور به رقابت پرداختند. این جام به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، که جام شهدای خدمت نام‌گذاری شد.

در پایان این مسابقات نتایج زیر به‌دست آمد؛

فوتسال پسران (تیم‌های اول تا سوم): 1-خوزستان 2-البرز 3-بوشهر

والیبال پسران (تیم‌های اول تا سوم): 1-اصفهان 2-مرکزی 3-تهران غرب

شناسه خبر 83130