شناسه خبر:83131
1403/3/9 15:57:33

استاندار مرکزی گفت: آمارهای اشتغال ایجاد شده در کشور و این استان خود بیانگر موفقیت بزرگ دولت سیزدهم در این بخش است.

فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: دولت سیزدهم در حوزه اشتغال موفقیت قابل توجهی داشت و این مهم یکی از اهداف اصلی شهید جمهور بود.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال سال گذشته استان مرکزی حدود ۱۰ هزار شغل بود که در پایان سال با افزایش ۱۷۸ درصدی همراه شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان رتبه دوم تحقق اشتغال را پس از استان هرمزگان کسب کرد و سال گذشته ۱۶ هزار نفر بیمه شده اجباری در استان مرکزی اضافه شد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: زمانی در برخی شهرستان‌های استان مرکزی بیکاری اشتغال معضل جدی بود اما امروز نگرانی برای کمبود نیروی کار در آنها وجود دارد.

وی گفت: استان مرکزی در ارزیابی پایش محیط کسب و کار در زمستان سال ۱۴۰۲، رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

استاندار مرکزی افزود: این استان شرایط بهتری نسبت به قبل برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارد.

مخلص‌الائمه گفت: عملکرد بانک‌ها در دولت سیزدهم در استان مرکزی خوب است اما برخی جاها نیازمند کار مضاعف‌تر است که باید شبانه‌روزی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه برخوردار است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ایجاد ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل تعهد سال گذشته در این استان بود اما ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان مرکزی به ثبت رسید.

جمشید امیدی افزود: تعداد اشتغال‌های ایجاد شده سال گذشته در استان مرکزی، ۱۷۸ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: تمام شهرستان‌های استان مرکزی حداقل تعهدات خود را پوشش دادند و برخی بیشتر از تعهد در سامانه ملی رصد به ثبت رساندند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های کمیجان، خمین و شازند به ترتیب بیشترین ثبت اشتغال را سال گذشته در استان مرکزی داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعهد اشتغال امسال این استان ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر است که از این تعداد،چهار هزار و ۳۵۹ نفر سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

امیدی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ گفت: یک‌هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار در این راستا ابلاغ و به همان میزان تخصیص یافت، یک‌هزار و ۷۱۲ طرح به مبلغ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و یک‌هزار و ۴۰۸ طرح به مبلغ یک‌هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: مجموع سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری به میزان یک‌هزار و ۴۹۰ میابارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: سهم نهادهای حمایتی از تسهیلات جز ۳ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که انتظار است حداقل هشت هزار و ۶۰۰ شغل از سوی این نهادها ایجاد شود.

امیدی گفت: سهم تسهیلات فارغ التحصیلان دانشگاهی از کل تسهیلات نهادهای حمایتی پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است.

 

وی، در خصوص عملکرد تسهیلات جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ به تفکیک نهادهای متولی توضیح داد: ۱۱ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ در این راستان ابلاغ شد، ۶ هزار ۸۱۹ پرونده به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال ثبت‌نام صورت گرفت و در مجموع چهار هزار و ۱۰۷ پرونده به مبلغ پنج هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال به میزان ۴۶ درصد اعتبار ابلاغی به نهادهای متولی پرداخت شد.

شناسه خبر 83131