شناسه خبر:83132
1403/3/9 16:00:48

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: روند تکمیلی هشت هزار و ۱۱۲ واحدی طرح نهضت ملی مسکن اراک نباید به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شود.

«علی‌اکبر اسدی» روز چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های طرح اقدام ملی اراک افزود: منابع مالی مورد نیاز این طرح باید هم از سوی متقاضیان و هم از سوی بانک‌های عامل به هنگام و بدون تاخیر تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و بهترین موقعیت برای فعالیت‌های ساختمانی باید تمام عوامل مربوط به طرح هشت هزار و 112 واحدی برای تکمیل این طرح بسیج شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: نشست قرارگاه مسکن استان از این پس هر هفته یکبار برگزار و تمامی مسائل و مشکلات مربوط به این طرح بررسی و تصمیمات کارگشا اتخاذ می‌شود.

اسدی اظهار کرد: انتظار است پیمانکاران براساس برنامه زمانبندی امور مربوط به این طرح‌ را پیش ببرند و اگر در طول کار عدم توانایی آنها اثبات شود، طرح از آنان پس گرفته می‌شود و به شرکت پیمانکار توانمندتری واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: هر هفته به همراه مدیرکل و معاونان اداره کل راه و شهرسازی استان، مشاوران و مدیران شرکت‌های پیمانکاری از روند ساخت و ساز طرح بازدید می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه کم‌کاری برخورد جدی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

شتاب بخشی به تکمیل واحدهای طرح مسکن ملی در استان مرکزی ضروری است

حذف یک‌هزار متقاضی اقدام ملی مسکن اراک

طرح هشت هزار واحدی اراک مشکل اعتباری ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحد اراک مشکلی برای تامین اعتبار ندارد و در ۲ هفته گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق شده اما در برخی از بلوک‌ها هنوز نقشه نهایی ارائه نشده تا عملیات آرماتوربندی انجام شود که نیاز به بررسی دارد.

«عباس یوسف‌زاده» افزود: متقاضیان از روند کُند پروژه در سه سال گذشته ناراضی هستند و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان با هیچ شرکت پیمانکاری شوخی ندارد و پیشرفت فیزیکی در طرح‌ها نیازمند منابع مالی نیست و تذکر جدی به شرکت‌های کم کار داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره انجام کیفی کار نیز گفت: نباید سرعت انجام کار، منجر به کم‌توجهی در کیفیت شود زیرا نظارت جدی در طرح‌ها بدون اغماض اعمال می‌شود.

یوسف‌زاده افزود: ضروری است تا پیمانکاران از حداکثر ظرفیت نیروی کار در ساخت و ساز طرح‌های ساختمانی استفاده کنند تا عقب‌ماندگی گذشته جبران شود.

وی بیان کرد: این فصل بهترین زمان برای فعالیت کارگاه است و نباید این روزهای طلایی از دست برود و به فصل سرد رسید که امکان ساخت و ساز به خاطر سردی هوا ممکن نیست.

۵۴ هزار و ۸۳۲ نفر در اراک در طرح اقدام ملی مسکن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۱۴ نفر واجد شرایط شناخته شدند و برای ۱۰ هزار و ۳۸ متقاضی پروژه تخصیص داده شد.

 

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

شناسه خبر 83132