شناسه خبر:83240
1403/3/13 08:59:59

اسلام با انطباق بر فطرت و تکیه بر سه رکن معنویت، عقلانیت و عدالت در جاری زمان، حقیقتی جاودانه است و امام راحل عظیم‌الشأن، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام بود که توانست در روزگار ما با احیای دین، آیه‌ها و آموزه‌های انسان‌ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات‌الله را به بطن و متن جامعه بکشاند و انقلابی مبتنی بر دین پایه‌گذاری کند. از آن روز تاکنون این انقلاب درحال حرکتی پُرشتاب در جهت فتح قله‌ها بوده و به پیش می‌رود؛ حضرت امام (ره) بارها در بیانات و بیانیه‌ها و در وصیت‌نامه الهی و سیاسی خود به آینده روشن و امیدبخش این انقلاب اشاره کرده و می‌فرمایند: «اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری، تعهد، فداکاری، روح مقاومت و صلابت در راه حق می‌بینم، امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلاً بعد نسل بر آن افزوده شود».

خداوند دو وعده بسیار مهم و پُرلطف به پیامبر اسلام داده است؛ نخست اینکه چشم خداوند به اوست انک باعیننا (آیه 48 سوره طور) و دوم اینکه خداوند از قرآن کریم محافظت می‌کند (و انا له لحافظون).

چشم خداوند به پیامبر خویش است؛ در برابر رنج‌های سنگین به او وعده می‌دهد که شکیبا باشد؛ همین مضمون را مولانا جلال‌الدین بلخی به نظم در آورده است: «مصطفی را وعده داد الطاف حق/ گر بمیری تو، نمیرد این سبق».

اگرچه امام راحل به‌لحاظ جسمانی در بین ملت‌های مسلمان نیستند، اما روح و اندیشه‌های ایشان همچنان در جهان، منطقه و میان ملت آزاده تا ابد باقی است و این اندیشه‌ها می‌تواند مکتب‌ساز نسل‌های آینده تلقی شود و مکتب امام راحل در میان ملت‌های آزاده جهان گسترش پیدا کرده است.

اکنون پس از گذشته 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز 35 سال از رحلت امام خمینی (ره)، راه ایشان همچنان ادامه دارد؛ زیرا مردم با شناخت از تفکر و اندیشه سیاسی امام پا در این مسیر گذاشتند و همچنان آن را ادامه می‌دهند.

امروز شخصیت امام خمینی (ره) از محدوده جغرافیایی محل زندگیشان فراتر رفته و در جای‌جای نقاط دنیا نمود پیدا کرده بود.

امام راحل تأثیرات فزاینده‌ای بر تمام شرایط منطقه و جهان باقی گذاشتند و درحقیقت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل توانست هژمونی آمریکا و استکبار جهانی در غرب آسیا را با شکست مواجه کند.

امروز مردم جهان انقلاب اسلامی را با نام امام و نام امام را مساوی و مساوق انقلاب می‌دانند؛ مولا و مقتدای ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز در ین زمینه می‌فرمایند: «این انقلاب بی نام او در هیچ کجای دنیا شناخته‌شده نیست».

حرکت خالصانه برای خدا و فریاد انقلابی حضرت امام (ره) که در 15 خردادماه 1342 بلند شد و منجر به زندان و تبعید آن حضرت در 13 آبان‌ماه 1343 از کشور شد، با میدان‌داری آن پیر و مراد، عارف و مرشد عشق‌آفرین، تبدیل به بزرگ‌ترین و اثرگذارترین انقلاب در جهان و در ادامه انقلاب اسلامی پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله شد.

سختی‌های جنگ تحمیلی و مقاومت و پایمردی امام و امت باعث صدور انقلاب به جهان و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کشور‌های اسلامی و دفاع از مظلوم و مقاومت در مقابل نقشه‌های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی و داعش، باعث شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه از تنگه باب‌المندب تا سواحل مدیترانه شد و تداوم مسیر دفاع از مظلوم و ستم‌ستیزی مردم عزیز ایران اسلامی و محور مقاومت امروز غرب، اروپا و آمریکا را درنوردیده و همه فطرت‌های پاک به دفاع از مظلوم قیام کرده‌اند و در بعضی از کشورها با شعار به زبان فارسی، به جنگ و مقابله با ظالم قیام کرده‌اند.

درواقع شکل‌گیری جنبش‌های مبارز در محور مقاومت بازتاب اندیشه‌های امام برای رهایی ملت‌های در بند است. بنابراین مقام معظم رهبری بعد از نگارش دو نامه به جوانان اروپایی دیروز، نامه سوم خود را خطاب به دانشجویان آمریکا که به طرفداری از مردم مظلوم غزه و محور مقاومت قیام کرده‌اند، منتشر کرد و آنان را بخشی از محور و طرفداران محور مقاومت مورد خطاب قرار داد و فرمود «جهان درحال تغییر است» و «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید».

بنابراین با وجود فشارهای منطقه بین‌المللی و جریان‌سازی‌هایی که علیه ملت‌های اسلامی به‌ویژه ملت ایران صورت می‌گیرد، راه امام به‌عنوان نقشه راه حقیقی ملت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

اکنون ایران اسلامی با رهبری پیامبرگونه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با عزت و اقتدار در مسیر اندیشه‌های الهی و آرمان والای امام راحل (ره) و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارد.

مسیر شهدا، راه امام و انقلاب با صلابت ادامه دارد و در این مسیر همه ما باید تلاش کنیم تا پرچم انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) برسانیم.

شناسه خبر 83240